International Journal of Educational Research Review

International Journal of Educational Research Review

The Future Perception Gifted Individuals and Society about Gifted Individuals

Yazarlar: Betül BÜYÜK, Eyüp ÇELİK

Cilt 6 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 143 - 154

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

DOI:10.24331/ijere.840274

Anahtar Kelimeler:Üstün potansiyelli,Toplum,Gelecek Algısı,Eğitim

Özet: Bu araştırmada üstün potansiyelli bireylerin gelecek algısı ve toplumdaki bireylerin üstün potansiyelli bireylerin gelecekleri hakkındaki algıları incelenmiştir. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (fenomenolojik) yaklaşımı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu Türkiye’nin Kocaeli ve İstanbul illerinde yaşayan üstün potansiyelli olarak kabul edilen bireylerden ve aynı illerde yaşayan yetişkin bireylerden oluşturulmuştur. Çalışma sonucunda üstün potansiyelli bireylerin hem kendileri hem de yetişkinler tarafından araştırmacı tipte insanlar olarak algılandığı görülmüş, eğitim süreçleri ile ilgili şartların geliştirilmesi ve öğrencilerin yetenek alanlarının ortaya çıkarılmasına yönelik çalışmalar yapılması gerektiği bulunmuştur. Ayrıca insanların üstün potansiyelli gençlerin gelecekleri ile ilgili genel olarak olumlu bir bakış açısı olmakla birlikte içinde bulundukları şartların endişe verici olduğunun da sıkça vurgulandığı görülmüştür.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={The Future Perception Gifted Individuals and Society about Gifted Individuals}, volume={6}, number={143–154}, publisher={International Journal of Educational Research Review}, author={Betül BÜYÜK,Eyüp ÇELİK}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Betül BÜYÜK,Eyüp ÇELİK. (2021). The Future Perception Gifted Individuals and Society about Gifted Individuals (Vol. 6). Vol. 6. International Journal of Educational Research Review.
MLA
KOPYALA
Betül BÜYÜK,Eyüp ÇELİK. The Future Perception Gifted Individuals and Society about Gifted Individuals. no. 143–154, International Journal of Educational Research Review, 2021.