Kıbrıs Araştırmaları ve İncelemeleri Dergisi

Kıbrıs Araştırmaları ve İncelemeleri Dergisi

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenlerinin 10. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi

Yazarlar: ["Seda YÜKSEL", "Serdal IŞIKTAŞ"]

Cilt - , Sayı Sayı: 12 , 2023 , Sayfalar -

Konular:-

DOI:10.58607/kaid.1316981

Anahtar Kelimeler:Türk Edebiyatı,Türk Dili,Ders Kitabı,Öğretmen Görüşleri,Onuncu Sınıf

Özet: Yapılan bu çalışmada Türk dili ve edebiyatı öğretmenlerinin 10. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı ders kitabına ilişkin görüşleri incelenmiştir. Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden biri olan betimsel tarama modeli ile gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmanın evrenini 2022- 2023 eğitim öğretim yılında KKTC MEKB Genel Orta Öğretim Dairesi’ne bağlı okulların 10. sınıflarında görev alan Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmaya randomize örneklem yöntemi ile belirlenen 92 öğretmen dahil edilmiştir. Araştırmada veriler araştırmacı tarafından oluşturulan kişisel bilgi formu ve Kılıç (2019) tarafından oluşturulan 33 soruluk anket formu kullanılmıştır. Çalışmaya katılan öğretmenlerin cinsiyet, yaş, alınan eğitim türü ve kıdem yılına göre dağılımları frekans ve yüzdelik olarak belirlenmiştir. Katılımcı ve ölçek cevaplarının birbirlerine yakınlığı ve homojenliği dikkate alınarak T-Testi, ANOVA Testi ve betimsel analiz testleri uygulanmıştır. Yapılan analiz sonucunda ölçek alt boyutlarının ve toplam değerin arasındaki ilişkinin anlamlı düzeyde olduğu saptanmıştır. Bu durumda öğretmenlerin 10 sınıf Türk Dili ve Edebiyat Ders Kitabına İlişkin Görüşlerinin olumlu düzeyde olduğunu söylemek mümkündür. Araştırma sonucunda cinsiyet değişkenine göre öğretmenlerin 10 Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı ders kitabına ilişkin görüşlerinde herhangi bir farklılık olmadığı saptanmıştır. Araştırmada hem ölçeğin alt boyutlarında hem de toplam değerde yaş değişkenine göre herhangi bir farklılaşmaya rastlanmamıştır. Araştırmada eğitim düzeyinin öğretmenlerin 10. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabının ilişkin görüşlerini etkilemediği görülmüştür. Aritmetik ortalamaya toplam değer bazında bakıldığında yüksek lisans mezunlarının diğer mezunlara göre Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabının ilişkin görüşlerinin “katılıyorum” düzeyinde olumlu olduğu saptanmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA