Kıbrıs Araştırmaları ve İncelemeleri Dergisi

Kıbrıs Araştırmaları ve İncelemeleri Dergisi

Ortaokul Türkçe Öğretmenlerinin Öykü Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Kullanılmasına Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi

Yazarlar: ["Önder UÇAR"]

Cilt - , Sayı Sayı: 12 , 2023 , Sayfalar -

Konular:-

DOI:10.58607/kaid.1289420

Anahtar Kelimeler:Türkçe Eğitimi,Öykü Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı,Öykü Tabanlı Öğrenme Görüşleri,Öyküleştirerek Öğrenme,Öykü Tabanlı Öğrenmede Türkçe Öğretmenlerinin Görüşleri

Özet: Araştırmanın genel amacı Ortaokul Türkçe dersinde öykü tabanlı öğrenme yaklaşımının (ÖTÖY) kullanılmasına yönelik Türkçe Öğretmenlerinin görüşlerinin belirlenmesi ve ÖTÖY’nin Türkçe dersinde kullanılmasına yönelik öğretmen görüşlerini ortaya koymaktır. Öykü tabanlı öğrenme yaklaşımının kullanılmasına yönelik görüşlerinin belirlenmesi amacıyla evren hakkında genel bir yargıya varma olanağı sağlayan modellerden tarama modeli kullanılan bu araştırma 2022-2023 eğitim-öğretim yılının Bahar döneminde Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden biri olan “durum çalışması” kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi Kuzey Kıbrıs’taki Milli Eğitim Bakanlığına bağlı 3 ilçe de ki Gazimağusa, Lefkoşa, İskele devlet ortaokulları incelenen durum olarak kabul edilmiş ve araştırma kapsamına alınmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, amaçlı ve maksimum çeşitlilik örneklemeye uygun olarak belirlenen Kuzey Kıbrıs’ta Milli Eğitim ve Kültür Bakanlığına bağlı okullarında görev yapan 86 Türkçe öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen Öykü oluşturma yöntemi 5 açık uçlu sorudan oluşan yazılı görüş formu kullanılmıştır. “ÖTÖY’nin Türkçe dersinde kullanılmasının önemine yönelik görüşme formu” kullanılarak toplanmıştır. Araştırmada, Öğretmenler yeni yaklaşımlardan olan öykü tabanlı öğrenme yaklaşımı hususunda kendilerine bilgi, beceri ve tutumlarına olumlu yönden katkı sağladığı sonucuna varılmıştır.Araştırmada, öğretmenlerinde yeni yaklaşımlardan olan öykü tabanlı öğrenme


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA