Anadolu Öğretmen Dergisi

Anadolu Öğretmen Dergisi

ÜLKEMİZDEKİ ASTRONOMİ ETKİNLİKLERİNİN FEN BİLİMLERİ PROGRAMI ÜZERİNE OLASI ETKİLERİ

Yazarlar: Memduh Sami TANER, Ömer MANAP, Raşit YETKİNER

Cilt 1 , Sayı 2 , 2017 , Sayfalar 83 - 87

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Astronomi,Fen/bilim eğitimi,Fprogramı,Bilimsel süreç becerileri

Özet: MEB Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından yayınlanan ve 2017-2018 Öğretim Yılı, güz dönemi itibariyle öncelikle 5. Sınıflarda uygulamaya giren Fen Bilimleri Programında astronomi içerikli birinci ünite, öğretmenlerimizin bu alandaki bilgi eksikliklerini hissetmelerine ve konuya yönelik ihtiyaçlarını hatırlamasına sebep olmuştur. Astronomi temel bilgilerine duyulan acil gereksinim, doğal olarak fen öğretmenlerimizde astronomi konulu etkinliklere katılma yönünde net bir ilgi oluşturmuştur. Bu ilgiyi dolaylı olarak ölçebilmek mümkün olabilir. Öğretmenlerin katılımına açık veçok bilinen eğitsel organizasyon olan Astronomi Öğretmen Seminerleri (AÖS) adıyla bilinmektedir. Düzenli olarak neredeyse her ay yapılmaya başlanan AÖS organizasyonları, öğretmenlere yönelik bilgi aktarımı ve materyal geliştirme becerileri sunmaktadır. Bu seminerler dizisi sayesinde öğretmenlerin mevcut ihtiyaçları, okullarda verilebilecek bilgi derinliği, yapılabilecek etkinliklerin neler olması gerektiği ve bu etkinliklerin nasıl yapılacağı tartışılmaktadır. AÖS’lerin 2011 Ocak ayından beri yapılıyor olması ve öğretmenlerin bu konudaki memnuniyetlerinin fen programının şekillenmesinde rol üstlendiği düşünülmektedir. Genel olarak astronomi içerikli tez, makale sayıları, yine astronomi içeren fen etkinliklerinin, gözlem şenlikleri ve Tübitak 4004, 4005, 4007 projelerindeki astronomi faaliyetleri ile halka açık gözlem gecelerinin kümülatif etkisi sayesinde fen programının güncel şekline kavuştuğunu düşünmek gerçekçi olacaktır. Bu serbest makalede AÖS’ler ile öğretmenlerin astronomi açısından donatılmasının sınıflarında fen alanı için önemli olan bilimsel süreç becerilerini öğrencilerde geliştirilmesi imkanlarını arttıracağı vurgulanmakta ve AÖS’lerin fen dersinin içeriğine nasıl katkıda bulunabileceği irdelenmektedir. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={ÜLKEMİZDEKİ ASTRONOMİ ETKİNLİKLERİNİN FEN BİLİMLERİ PROGRAMI ÜZERİNE OLASI ETKİLERİ}, volume={1}, number={83–87}, publisher={Anadolu Öğretmen Dergisi}, author={Doç. Dr. Memduh Sami TANER,Ömer MANAP,Raşit YETKİNER}, year={2017} }
APA
KOPYALA
Doç. Dr. Memduh Sami TANER,Ömer MANAP,Raşit YETKİNER. (2017). ÜLKEMİZDEKİ ASTRONOMİ ETKİNLİKLERİNİN FEN BİLİMLERİ PROGRAMI ÜZERİNE OLASI ETKİLERİ (Vol. 1). Vol. 1. Anadolu Öğretmen Dergisi.
MLA
KOPYALA
Doç. Dr. Memduh Sami TANER,Ömer MANAP,Raşit YETKİNER. ÜLKEMİZDEKİ ASTRONOMİ ETKİNLİKLERİNİN FEN BİLİMLERİ PROGRAMI ÜZERİNE OLASI ETKİLERİ. no. 83–87, Anadolu Öğretmen Dergisi, 2017.