Bayterek Uluslararası Akademik Araştırmalar Dergisi

Bayterek Uluslararası Akademik Araştırmalar Dergisi

The Reflections of Language Exposure in Foreign Language Learning

Yazarlar: Sevdenur KÜÇÜKLER, Sofia SULAC

Cilt 4 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 194 - 215

Konular:Dil Bilim

DOI:10.48174/buaad.42.4

Anahtar Kelimeler:Yabancı dile maruz kalma,Yabancı dil öğrenimi,Yabancı dil öğretimi,Okuliçi-okuldışı öğrenim

Özet: Dile maruz kalma, öğrenenlerin öğrenmekte oldukları veya öğrenmeye çalıştıkları hedef dilleri ile temas düzeylerini ifade eder. Genel olarak, çoğu araştırmacı, dil maruziyetini, öğrencilerin hedef dil öğrenimini kapsamlı bir şekilde etkileyen sınıf dışındaki uygulamalarına atıfta bulunur. Bir dilin pratiğinin olmaması, yabancı dilde konuşmalarını engellemekte ve dolayısıyla bu sorunu çözme ihtiyacını doğurmaktadır. Yabancı bir dili, özellikle de İngilizceyi akıcı bir şekilde konuşamayan öğrenciler, konuşma sırasında kendilerini net bir şekilde iletişim kuramadıklarını ifade ederler. Bu durum sinir bozucu olabilir ve bu nedenle dile maruz kalma yabancı dil konuşmadaki başarısızlığı gidermeye yardımcı olabilir. Dile maruz kalma, öğrencilerin öğrenmeye istekli olmalarını motive eder. Güvenli bir ortam ve amaçlı kurallar modelleyerek ve teşvik ederek, öğrenciler doğru olanı yapmak ve birbirlerine yardım etmek için motive olurlar. Öğrencilerin kendi öğrenme hedeflerine ilgi duymalarını ve yatırım yapmalarını sağlamak için öğretmenlerin sınıfta iç motivasyona vurgu yapması önemlidir. Bu nedenle bu araştırma, öğrencilerin üniversite eğitimleri sırasında İngilizce konuşmayı benimseyip benimsemediklerini savunmaktadır. Çalışmanın amacı, Gagauzya Komrat Üniversitesi'nde yabancı dil eğitimi alan öğrencilerle ve Balıkesir Üniversitesi İngilizce bölümünde okuyan öğrencilerle dile maruz kalmanın etkileri üzerine araştırma yapılmıştır. Araştırma 2020 eğitim öğretim yılında gerçekleştirilmiştir. Balıkesir Üniversitesi'nden 102, Komrat Üniversitesi'nden 108 katılımcı vardı. Araştırmanın verileri, Gökcan ve Çobanoğlu Aktan (2017) tarafından yabancı dil öğrencileri için geliştirilen "İngilizceye Maruz Kalma Ölçeği" ile toplanmıştır. Araştırma soruları öğrencilere zamanlarının ne kadarının İngilizce'ye maruz kaldıklarını ölçmek için yöneltildi. Çalışmadan elde edilen sonuçlar, Balıkesir'deki öğrencilerin yüzde 51,43'ünden fazlasının Komrat üniversitesindeki öğrencilerden daha fazla dile maruz kaldığını ortaya koymuştur


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={The Reflections of Language Exposure in Foreign Language Learning}, volume={4}, number={194–215}, publisher={Bayterek Uluslararası Akademik Araştırmalar Dergisi}, author={Sevdenur KÜÇÜKLER,Sofia SULAC}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Sevdenur KÜÇÜKLER,Sofia SULAC. (2021). The Reflections of Language Exposure in Foreign Language Learning (Vol. 4). Vol. 4. Bayterek Uluslararası Akademik Araştırmalar Dergisi.
MLA
KOPYALA
Sevdenur KÜÇÜKLER,Sofia SULAC. The Reflections of Language Exposure in Foreign Language Learning. no. 194–215, Bayterek Uluslararası Akademik Araştırmalar Dergisi, 2021.