Bayterek Uluslararası Akademik Araştırmalar Dergisi

Bayterek Uluslararası Akademik Araştırmalar Dergisi

Bilim ve Sanat Merkezlerine Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirme Çalışması

Yazarlar: Gülistan YALÇIN, Ulviye ŞENER AKIN, Adnan KAN

Cilt 4 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 166 - 178

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

DOI:10.48174/buaad.42.2

Anahtar Kelimeler:Üstün yetenekliler,Bilim ve sanat merkezleri,Ebeveyn,Tutum,Ölçek geliştirme

Özet: Türkiye’de üstün yetenekli öğrencilerin büyük çoğunluğu eğitim-öğretim faaliyetlerine olağan gelişim gösteren akranlarıyla aynı eğitim ortamlarında devam etmektedir. Bununla birlikte öğrencilerin büyük çoğunluğu destek eğitim hizmetlerinden de yararlanmaktadır. Öğrenciler için destek eğitim veren kurum ise Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı olarak hizmetlerini sürdüren Bilim ve Sanat Merkezleridir. Bu araştırmada üstün yetenekli çocuğa sahip ebeveynlerin Bilim ve Sanat Merkezlerine yönelik tutumlarının ölçülmesini hedefleyen bir ölçme aracı geliştirilmiştir. Bu amaçla geliştirilen ölçeğin geçerlik ve güvenirliğini test etmek için 208 ebeveyne uygulaması gerçekleştirilmiştir. Yapı geçerliğini ortaya koymak amacıyla Açımlayıcı Faktör Analizi ve Doğrulayıcı Faktör Analizi yapılmıştır. Analizler sonucunda elde edilen bulgular, geliştirilen ölçeğin geçerli ve güvenilir olduğunu göstermiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Bilim ve Sanat Merkezlerine Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirme Çalışması}, volume={4}, number={166–178}, publisher={Bayterek Uluslararası Akademik Araştırmalar Dergisi}, author={Gülistan YALÇIN,Ulviye ŞENER AKIN,Adnan KAN}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Gülistan YALÇIN,Ulviye ŞENER AKIN,Adnan KAN. (2021). Bilim ve Sanat Merkezlerine Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirme Çalışması (Vol. 4). Vol. 4. Bayterek Uluslararası Akademik Araştırmalar Dergisi.
MLA
KOPYALA
Gülistan YALÇIN,Ulviye ŞENER AKIN,Adnan KAN. Bilim ve Sanat Merkezlerine Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirme Çalışması. no. 166–178, Bayterek Uluslararası Akademik Araştırmalar Dergisi, 2021.