Bayterek Uluslararası Akademik Araştırmalar Dergisi
Yazarlar: Gülistan YALÇIN, Ulviye ŞENER AKIN, Adnan KAN
Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler
DOI:10.48174/buaad.42.2
Anahtar Kelimeler:Üstün yetenekliler,Bilim ve sanat merkezleri,Ebeveyn,Tutum,Ölçek geliştirme
Özet: Türkiye’de üstün yetenekli öğrencilerin büyük çoğunluğu eğitim-öğretim faaliyetlerine olağan gelişim gösteren akranlarıyla aynı eğitim ortamlarında devam etmektedir. Bununla birlikte öğrencilerin büyük çoğunluğu destek eğitim hizmetlerinden de yararlanmaktadır. Öğrenciler için destek eğitim veren kurum ise Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı olarak hizmetlerini sürdüren Bilim ve Sanat Merkezleridir. Bu araştırmada üstün yetenekli çocuğa sahip ebeveynlerin Bilim ve Sanat Merkezlerine yönelik tutumlarının ölçülmesini hedefleyen bir ölçme aracı geliştirilmiştir. Bu amaçla geliştirilen ölçeğin geçerlik ve güvenirliğini test etmek için 208 ebeveyne uygulaması gerçekleştirilmiştir. Yapı geçerliğini ortaya koymak amacıyla Açımlayıcı Faktör Analizi ve Doğrulayıcı Faktör Analizi yapılmıştır. Analizler sonucunda elde edilen bulgular, geliştirilen ölçeğin geçerli ve güvenilir olduğunu göstermiştir.