Bayterek Uluslararası Akademik Araştırmalar Dergisi

Bayterek Uluslararası Akademik Araştırmalar Dergisi

Öğretmen Adaylarının Sosyal Medya Bağımlılığı ve Akademik Erteleme Davranışları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Yazarlar: Hamide AKBAŞ COŞAR, Hatice GEDIK

Cilt 4 , Sayı 1 , 2021 , Sayfalar 32 - 65

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

DOI:10.48174/buaad.932899

Anahtar Kelimeler:Sosyal medya bağımlılığı,Akademik erteleme davranışı,Öğretmen adayları

Özet: Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının sosyal medya bağımlılıkları ile akademik erteleme davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Ayrıca öğretmen adaylarının sosyal medya bağımlılıklarının ve akademik erteleme davranışlarının çeşitli değişkenler açısından farklılaşma durumları da incelenmiştir. Araştırmanın evreni 2018-2019 eğitim öğretim yılında Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarından oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Aksaray Üniversitesinde eğitim gören sekiz farklı branştan ve dört farklı sınıf düzeyinden oluşan 1006 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada verileri toplamak amacıyla; araştırmacı tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu”, Tutgun Ünal ve Deniz (2015) tarafından geliştirilen “Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği” ve Çakıcı (2003) tarafından geliştirilen “Akademik Erteleme Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi ve çözümlenmesi için “SPSS 21.0” programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; öğretmen adaylarının sosyal medya bağımlılık seviyesinin az seviyede bağımlı oldukları ve akademik erteleme düzeylerinin ise orta seviyenin üzerinde olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca araştırmada öğretmen adaylarının sosyal medya bağımlılığı ve akademik erteleme davranışları arasında birçok değişken tarafından farklılıklar tespit edilmiştir. Örneğin; öğretmen adaylarının sosyal medya bağımlılıklarının; öğrenim gördükleri anabilim dalı, aile gelir düzeyi, baba öğrenim durumu, sosyal medyayı kullanım yılı, sosyal medyada harcadıkları günlük süre ve internette harcadıkları günlük süre gibi değişkenlerle arasında anlam bakımından farklılıklar bulunmuştur. Bunun yanı sıra öğretmen adaylarının akademik erteleme seviyelerinin; öğrenim gördükleri anabilim dalı, sosyal medyada harcadıkları günlük süre ve internette harcadıkları günlük süre değişkenleri arasında anlam bakımından farklılıklar bulunmuştur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Öğretmen Adaylarının Sosyal Medya Bağımlılığı ve Akademik Erteleme Davranışları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi}, volume={4}, number={32–65}, publisher={Bayterek Uluslararası Akademik Araştırmalar Dergisi}, author={Hamide AKBAŞ COŞAR,Hatice GEDIK}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Hamide AKBAŞ COŞAR,Hatice GEDIK. (2021). Öğretmen Adaylarının Sosyal Medya Bağımlılığı ve Akademik Erteleme Davranışları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Vol. 4). Vol. 4. Bayterek Uluslararası Akademik Araştırmalar Dergisi.
MLA
KOPYALA
Hamide AKBAŞ COŞAR,Hatice GEDIK. Öğretmen Adaylarının Sosyal Medya Bağımlılığı ve Akademik Erteleme Davranışları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. no. 32–65, Bayterek Uluslararası Akademik Araştırmalar Dergisi, 2021.