Uluslararası Doğu Anadolu Fen Mühendislik ve Tasarım Dergisi
Yazarlar: Melda KOKOÇ, Süleyman ERSÖZ, Adnan AKTEPE
Konular:Endüstri Mühendisliği
Anahtar Kelimeler:Bulanık çıkarım sistemi,Bulanık mantık,Pazarlama stratejisi,Risk seviyesi
Özet: Müşteri taleplerindeki değişmeler ve teknolojideki gelişmeler, çeşitli pazarlama sektörlerinin ortaya çıkmasına neden olmuştur. Bunun sonucu olarak, her neslin markalardan veya şirketlerden beklentileri farklılaşmıştır. Ek olarak müşteriler, bir ürünü satın almadan önce gereksinimleriniüst düzeyde karşılayan çeşitli özellikleri göz önünde bulundurarak alternatifleri değerlendirmeye başlamıştır. Değişen koşullar nedeniyle şirketler, hedef pazarlarını ve pazara sundukları ürün türlerini belirlerken çeşitli kriterleri göz önünde bulundurmak zorunda kalmaktadır. Bu çalışmada, firmanın pazarlama stratejisiyle ilgili karar verme sürecine destek sağlamak için bulanık bir çıkarım sistemi önerilmiştir. Önerilen sistem uzmanlar tarafından değerlendirildiğinde tatmin edici sonuçlara ulaşıldığı görülmüştür.