Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi

Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi

Hemşirelik ve Ebelik Öğrencilerinin 21. Yüzyıl Becerilerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi

Yazarlar: Ayşe KARADAŞ, Serap KAYNAK, Sibel ERGÜN, Pelin PALAS KARACA

Cilt 4 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 232 - 239

Konular:Hemşirelik

DOI:10.38108/ouhcd.906190

Anahtar Kelimeler:21.yüzyıl becerileri,Eleştirel düşünme,Inovasyon,Girişimcilik,Liderlik

Özet: Amaç: Bu çalışmanın amacı hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin 21. Yüzyıl Becerilerinin bazı değişkenlere göre incelenmesidir. Yöntem: Tanımlayıcı ve kesitsel tipte olan araştırmanın örneklemini bir Devlet Üniversitesine bağlı Sağlık Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören ve araştırmaya katılmayı kabul eden 625 hemşirelik ve ebelik öğrencisi oluşturmuştur. Veriler, tanıtıcı bilgi formu ve 41 madde ve beş alt boyuttan oluşan Çok Boyutlu 21. Yüzyıl Becerileri Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Veriler SPSS 21.0 programında sayı, yüzde, ortalama ve standart sapma ve bağımsız gruplarda t testi kullanılarak değerlendirilmiştir. Anlamlılık düzeyi p<0.05 üzerinden değerlendirilmiştir. Bulgular: Öğrencilerin %88.2'si hemşirelik, %43.4'ü birinci sınıf öğrencisidir. Çok Boyutlu 21.Yüzyıl Ölçeği toplam puan ortalaması, 151.97±21.34, Bilgi ve teknoloji okuryazarlığı becerileri 61.57±7.55, eleştirel düşünme ve problem çözme becerileri 14.10±6.30, girişimcilik ve inovasyon becerileri 36.32±7.60, sosyal sorumluluk ve liderlik becerileri 13.71±2.92 ve kariyer bilinci alt boyut puan ortalaması ise 26.25±4.02 olarak saptanmıştır. Son sınıfta öğrenim gören, erkek, gelir durumunu iyi olarak belirten, bilimsel ve sosyal faaliyetlere katılan ve ebelik bölümünde öğrenim gören öğrencilerin ölçek toplam puan ortalamaları daha yüksektir (p<0.05). Sonuç: Hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin 21.yüzyıl becerilerinin ortalamanın üzerinde olduğu ve geliştirilmesi gereken beceri alanlarının olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin cinsiyeti, okudukları bölüm, bulundukları sınıf, gelir durumu, sosyal ve bilimsel aktivitelere katılma durumları 21. yüzyıl becerilerini etkilemektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Hemşirelik ve Ebelik Öğrencilerinin 21. Yüzyıl Becerilerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi}, volume={4}, number={232–239}, publisher={Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi}, author={Ayşe KARADAŞ,Serap KAYNAK,Sibel ERGÜN,Pelin PALAS KARACA}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Ayşe KARADAŞ,Serap KAYNAK,Sibel ERGÜN,Pelin PALAS KARACA. (2021). Hemşirelik ve Ebelik Öğrencilerinin 21. Yüzyıl Becerilerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi (Vol. 4). Vol. 4. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Ayşe KARADAŞ,Serap KAYNAK,Sibel ERGÜN,Pelin PALAS KARACA. Hemşirelik ve Ebelik Öğrencilerinin 21. Yüzyıl Becerilerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. no. 232–239, Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi, 2021.