Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi

Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi

KÜRESELLEŞME, REKLAMLAR VE KÜLTÜREL EMPERYALİZMİN ETKİLERİ

Yazarlar: Gülsüm Yarımsakal

Cilt 2 , Sayı 1 , 2019 , Sayfalar 101 - 118

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Reklam,Küreselleşme,Kültürel Emperyalizm,Global Reklam,Glokal Reklam

Özet:  Bu çalışmada küreselleşme, kültürel emperyalizm ve bunun reklamlar üzerinden yayılmasının etkilerine dikkat çekilecektir. 19.yy’dan bugüne değin sanayileşmiş ülkeler kapitalist ekonomik sistem çerçevesinde yeni pazarlara ihtiyaç duymuştur. Özellikle günümüzde gelişmiş ülkelere ait firmalar için ürün çeşidini ve tüketici sayısını arttırmakönemli husus haline gelmiştir. Gelişmiş ülkelerin uluslararası firmalarına ait reklamlar hem gelişmekte olan ülkelerdeki reklamların formatını ve dilini hem de izlendiği ülkelerdeki tüketici algısını dönüştürmekte ve insanların düşünce dünyalarının temeline tohumlar ekerek farklı ülke kültürlerine aşinalık kazanmalarını amaçlamaktadır. Kendini ve kültürünü Batı karşısında ikincil konumda hisseden azgelişmiş ülke bireyleri reklamların da etkisi ile “batılı” ürünler kullanarak kendini “batılı” hissedebilmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={KÜRESELLEŞME, REKLAMLAR VE KÜLTÜREL EMPERYALİZMİN ETKİLERİ}, volume={2}, number={1}, publisher={Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi}, author={Gülsüm Yarımsakal}, year={2019}, pages={101–118} }
APA
KOPYALA
Gülsüm Yarımsakal. (2019). KÜRESELLEŞME, REKLAMLAR VE KÜLTÜREL EMPERYALİZMİN ETKİLERİ (Vol. 2, pp. 101–118). Vol. 2, pp. 101–118. Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Gülsüm Yarımsakal. KÜRESELLEŞME, REKLAMLAR VE KÜLTÜREL EMPERYALİZMİN ETKİLERİ. no. 1, Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2019, pp. 101–18.