Afyon Kocatepe Üniversitesi Uluslararası Mühendislik Teknolojileri ve Uygulamalı Bilimler Dergisi

Afyon Kocatepe Üniversitesi Uluslararası Mühendislik Teknolojileri ve Uygulamalı Bilimler Dergisi

Mühendislik Öğrencilerinin Seyahat Tercihlerine Göre Sınıflandırılması

Yazarlar: ["Ali Can TEKİNTAS", "Hasan Can TUMANTOZLU", "Mahmut Ugur TURKKAN", "Kubilay ESİN", "Ayse Aycim SELAM"]

Cilt - , Sayı Cilt: 2 Sayı: 2 , 2019 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Sınıflandırma,K-ortalama algoritması,Kümeleme,Seyehat Tercihleri

Özet: İstanbul’da yüksek öğrenim okumakta olan öğrenci sayısı 2017-2018 eğtim-öğretim yılında yaklaşık 1 milyona ulaşmıştır. Bu sayı bazı ülkelerin nüfusundan daha fazladır. Bu öğrencilerin bir kısmının Türkiye’nin dört bir yanından geldiği de bilinen bir gerçektir. Bu öğrenciler, düzenli olarak kendi memleketlerine seyahat etmektedir ve seyahat tercihleri de seyahat firmaları tarafından başlıca unsurlardan biri olarak görülmektedir. Bu çalışma bahsedilen seyahat firmalarının, yüksek öğrenim öğrencilerine yönelik pazarlama amaçlı çalışmalarında kullanabileceği bir içgörü sunmaktadır. Bu çalışmanın amacı Marmara Üniversitesi’nde öğrenim görmekte olan mühendislik öğrencilerinin şehirlerarası seyahat tercihlerini araştırmaktır.  Bu çalışmada, 260 mühendislik öğrencisine 26 soru ve 9 bölümden oluşan bir anket uygulanmıştır. Demografik bilgilerin haricinde, öğrenciler en çok seyahat edilen şehirler, tercih edilen seyahat türü, seyahat sırasında tercih edilen firmalar, seyahat bileti satın alma tercihleri ve şehirlerarası seyahat ederken karşılaştıkları problemler hakkında sorular yanıtladılar. Dikkat edilmesi gereken bir nokta, bu çalışma için sadece kategorik değişkenlerin kullanılmış olduğu dikkate alınmalıdır ve öğrencilerin seyahat tercihleri ile ilgili tutumlarının sonuç olarak dikkate alınmadığı göz önünde bulundurulmalıdır.  İlk olarak anket verisinde yapılan analizler betimsel istatistiksel analizler ve ardından çeşitli değişkenlerin bağımsızlık durumu için yapılan chi-kare testlerinden oluşmaktadır. Sonrasında yapılan analizler Hiyerarşik Dendogram, Yığılma Tablosu ve K-ortalama algoritmasını içermektedir. Yığılma Tablosu için Ward’ın bağlanımı kullanılmıştır. Dirsek noktası 222. noktada işaretlenmiştir. Bu değeri kullanarak, K-means algoritmasındaki küme sayısı 6 olarak belirlenmiştir. Son olarak, mühendislik öğrencileri 6 küme içerisinde sınıflandırılmıştır ve bu kümelerin özellikleri verilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA