Turizm Çalışmaları Dergisi

Turizm Çalışmaları Dergisi

Mutfakta Yeni Trend: Moleküler Gastronomi

Yazarlar: Al İ̇̇hsan UYGUN

Cilt 2 , Sayı 2 , 2020 , Sayfalar 15 - 20

Konular:Sosyal Bilimler, Disiplinler Arası

Anahtar Kelimeler:Moleküler Gastronomi,Trend,Gastronomi

Özet: Dünyada birçok alanda ilerleme sağlanması ve teknolojinin hızla gelişmesi gastronomi alanında da farklı ekipman ve tekniklerin kullanılmasına imkan sağlamıştır. Bu çalışmada gastronomi dünyasında son yıllarda adından sıkça bahsedilen moleküler gastronomi kavramının detaylı olarak incelenmesi amaçlanmaktadır. Çalışma kapsamında moleküler gastronomi uygulamalarından sadece şeflerin yararlanmadığı bu tekniklerden gıda sektörü, bilim adamları ve öğrenciler gibi birçok kitlenin de faydalandığı ifade edilmektedir. Moleküler gastronomi uygulamalarının halen dünyanın ünlü şefleri tarafından sürekli geliştirilerek kullanıldığı da anlaşılmaktadır. Moleküler gastronomi anlayışı bir ürünü sanat aracı olarak görüp tabağa farklı formlar ve özellikler kazandırarak adeta sanatsal tablolar ortaya koymaktadır. Farklı teknikler uygulanarak moleküler tabaklar hazırlanmakla birlikte, yiyecekler genellikle önce parçalanmakta, daha sonra fiziksel yapıları, dokuları ve pişme dereceleri değiştirilerek yeni lezzetler farklı oluşumlar meydana getirilmektedir. Müşterilerinin ihtiyaç ve isteklerini en iyi şekilde karşılayarak rekabette ön plana çıkabilmeleri için ürünlerini sürekli olarak değerlendirmeleri, yenilik yapmaları ve müşterilerine farklı olanı sunmaları gerekmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Mutfakta Yeni Trend: Moleküler Gastronomi}, volume={2}, number={15–20}, publisher={Turizm Çalışmaları Dergisi}, author={Al İ̇̇hsan UYGUN}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Al İ̇̇hsan UYGUN. (2020). Mutfakta Yeni Trend: Moleküler Gastronomi (Vol. 2). Vol. 2. Turizm Çalışmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Al İ̇̇hsan UYGUN. Mutfakta Yeni Trend: Moleküler Gastronomi. no. 15–20, Turizm Çalışmaları Dergisi, 2020.