Uluslararası Medya ve İletişim Araştırmaları Hakemli Dergisi

Uluslararası Medya ve İletişim Araştırmaları Hakemli Dergisi

“Cesur Yeni Medya” Teknolojiler ve Hayran Kültürü

Yazarlar: Neslihan ERDEM

Cilt 4 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 238 - 242

Konular:Film, Radyo, Televizyon, İletişim

Anahtar Kelimeler:Cesur yeni medya,Hayran kültürü,Katılım kültürü,Yakınlaşma,Yakınsama

Özet: Profesör Henry Jenkins’in “Cesur Yeni Medya” Teknolojiler ve Hayran Kültürü (Convergence Culture, Where Old and New Media Collide) kitabı, güncel yaşamdaki medya ve teknoloji ile etkileşimimizin dayandığı teorik çerçeveyi popüler bir dille okuyucuya sunduğu bir eser olarak karşımıza çıkıyor. Kitap boyunca Jenkins, okuyucuya farklı başlıklar ya da kült eserler ile “medya yakınlaşması” ve “katılımcı kültür” gibi kavramlar bağlamında izleyicinin pasif seyir deneyiminden aktif konuma geçmesi üzerine düşünmeye davet ediyor. Bu açıdan iletişim çalışmaları ve literatürü için giderek önem kazanan “yakınlaşma”yı ve “yeni medya”yı daha anlaşılır kılmaya çalışarak “teknolojik değişimden daha fazlası” olduğunu okuyucuya aktarmayı amaçlıyor.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={“Cesur Yeni Medya” Teknolojiler ve Hayran Kültürü}, volume={4}, number={238–242}, publisher={Uluslararası Medya ve İletişim Araştırmaları Hakemli Dergisi}, author={Neslihan ERDEM}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Neslihan ERDEM. (2021). “Cesur Yeni Medya” Teknolojiler ve Hayran Kültürü (Vol. 4). Vol. 4. Uluslararası Medya ve İletişim Araştırmaları Hakemli Dergisi.
MLA
KOPYALA
Neslihan ERDEM. “Cesur Yeni Medya” Teknolojiler ve Hayran Kültürü. no. 238–242, Uluslararası Medya ve İletişim Araştırmaları Hakemli Dergisi, 2021.