Uluslararası Medya ve İletişim Araştırmaları Hakemli Dergisi

Uluslararası Medya ve İletişim Araştırmaları Hakemli Dergisi

Instagram, Beden ve Benliğin Sunumu: Erkek Kişisel Antrenörler Örneği

Yazarlar: Deniz BENZER, Figen ÜNAL

Cilt 4 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 21 - 47

Konular:İletişim

DOI:10.33464/mediaj.1007877

Anahtar Kelimeler:Bedensel sermaye,Habitus,Kişisel antrenör,Benliğin sunumu,Instagram

Özet: Günümüz toplumsal dinamikleri modern çağdan oldukça farklıdır. Kimlik ve benlik sunumu bu farklılığın en açık hissedildiği alanlardan biridir. Modern süreçte Weber’in demir kafesine hapsolan birey, günümüzde özgürlüğüne kavuşmuş ancak bu sefer de çeşitli tüketim göstergeleri aracılığı ile kimliğini sürekli yeniden inşa etmek zorunda kalmıştır. Bu süreçte geleneksel medya izleyiciye benimseyebileceği çeşitli kimlik kalıpları sunarken sosyal medya ise seçilen kimlikleri aktör olarak oynayabilme imkânı sağlamaktadır. Nitekim beden de, bu süreçte sahibine çeşitli avantajlar ve dezavantajlar sunan, ‘formda’ tutulması gereken bir nesne hali alarak popüler kimlik alternatiflerinden biri haline gelmiştir. Çalışma temel olarak, toplumsal alanda bedensel sermayelerini öne çıkaran kişisel antrenörlerin Instagram’da izledikleri stratejileri betimlemeyi amaçlamaktadır. Nitel olarak desenlenen bu araştırmada, 8 kişisel antrenörün 49 fotoğrafı Barthes’ın göstergebilim yaklaşımı ile okunmuş, Bourdieu ve Goffman’ın terimleri ile tablolaştırılmıştır. Sonrasında ise antrenörlerin stratejileri tablodaki veriler ve incelenen fotoğrafların altına yazdıkları metinler referans alınarak Wacquant’ın bedensel sermaye kavramı ve Bourdieu’nun sosyolojik yaklaşımı ile değerlendirilmiştir. Araştırmanın bulguları göstermektedir ki, kaslı bedene sahip olmak, Instagram ‘alanında’ popüler bir antrenör olabilmek için zorunludur. Kültürel sermaye, kişisel antrenörlere bedensel sermayelerini ekonomik sermayeye dönüştürebilme konusunda çeşitli avantajlar sağlamaktadır ve habitus kültürel sermayenin önemli bir belirleyicisidir. Gerekli kültürel sermayeye sahip olmayan antrenörler ise bu eksikliği farklı stratejilere başvurarak kapatmaya çalışmaktadır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Instagram, Beden ve Benliğin Sunumu: Erkek Kişisel Antrenörler Örneği}, volume={4}, number={21–47}, publisher={Uluslararası Medya ve İletişim Araştırmaları Hakemli Dergisi}, author={Deniz BENZER,Figen ÜNAL}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Deniz BENZER,Figen ÜNAL. (2021). Instagram, Beden ve Benliğin Sunumu: Erkek Kişisel Antrenörler Örneği (Vol. 4). Vol. 4. Uluslararası Medya ve İletişim Araştırmaları Hakemli Dergisi.
MLA
KOPYALA
Deniz BENZER,Figen ÜNAL. Instagram, Beden ve Benliğin Sunumu: Erkek Kişisel Antrenörler Örneği. no. 21–47, Uluslararası Medya ve İletişim Araştırmaları Hakemli Dergisi, 2021.