Uluslararası Medya ve İletişim Araştırmaları Hakemli Dergisi

Uluslararası Medya ve İletişim Araştırmaları Hakemli Dergisi

Büyük Veri Reklamlarında İkna Sürecinin Çift Süreç Teorileri Bağlamında İncelenmesi

Yazarlar: Anıl DURMUŞAHMET

Cilt 4 , Sayı 1 , 2021 , Sayfalar 96 - 116

Konular:İletişim

DOI:10.33464/mediaj.862147

Anahtar Kelimeler:Çift Süreç Teorileri,İkna,Sosyal Medya,Büyük Veri,Büyük Veri Reklamcılığı

Özet: İkna, reklam söz konusu olduğunda her zaman önemli ve popüler olmayı başaran bir kavramdır. Çünkü reklamın temel amaçlarından olan satış vaadinin gerçekleşmesi hedef kitlenin ikna edilmesine bağlı şekilde gerçekleşmektedir. Bu durumun farkında olan reklamcılar ve reklam verenler çok sayıda teknik geliştirmiş olsalarda, günümüzde akıllı telefonlarına bağımlı ve sürekli olarak sosyal medyada vakit geçiren insanlar için pek çok teknik elverişsiz kalmaktadır. Bu amaçla büyük veri – hedefli reklamcılık ortaya çıkmıştır. David Carroll’un Facebook’tan kişisel verilerini istemesi ve ardından Cambridge Analytica şirketinin Amerika başkanlık seçimleri ve Brexit sürecinde oynadığı rol büyük veri – hedefli reklamcılığın önemini ve etkisini ortaya çıkarmaktadır. Sosyal medyanın görsellik üzerinden ilerleyen ve algılara direkt etki eden yapısı sayesinde televizyon vb. reklam faaliyetlerinden daha başarılı olan bu yeni reklamcılık faaliyetlerinde kişilerin sezgileri üzerindeki etki ve büyük veri üzerinden düşünüldüğünde ince detaylar üzerinden işleyerek güçlü bir iknayı ortaya koymaktadır. Buradan hareketle iknanın nasıl işlediğine yönelik temel bir sistem sunan çift süreç modelleri kapsamında, sosyal medyada yer alan büyük veri reklamlarının inceleneceği bu çalışma ile insanların özellikle politik yönelimlerinin nasıl değiştirilmeye çalışıldığı ve insanları nasıl sürekli olarak tüketime yönlendirmeye çalıştıkları aktarılmaktır. Çalışma kapsamında nitel araştırma yöntemleri kapsamında yer alan derinlemesine görüşme tekniği kullanılarak gerçekleştirilen araştırmada, kişilerin duygularına yönelik yollar olan çevresel yol ve sezgisel işlemenin, sosyal medya reklamlarında hedef kitleyi etkileme konusunda çok daha etkili olduğu; kişilerin daha önceki sosyal medya ve internet tercihlerine göre nokta atışı reklamlar aracılığıyla kişiye özel reklam gösteriminin gerçekleştirildiği gözlemlenmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Büyük Veri Reklamlarında İkna Sürecinin Çift Süreç Teorileri Bağlamında İncelenmesi}, volume={4}, number={96–116}, publisher={Uluslararası Medya ve İletişim Araştırmaları Hakemli Dergisi}, author={Anıl DURMUŞAHMET}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Anıl DURMUŞAHMET. (2021). Büyük Veri Reklamlarında İkna Sürecinin Çift Süreç Teorileri Bağlamında İncelenmesi (Vol. 4). Vol. 4. Uluslararası Medya ve İletişim Araştırmaları Hakemli Dergisi.
MLA
KOPYALA
Anıl DURMUŞAHMET. Büyük Veri Reklamlarında İkna Sürecinin Çift Süreç Teorileri Bağlamında İncelenmesi. no. 96–116, Uluslararası Medya ve İletişim Araştırmaları Hakemli Dergisi, 2021.