Uluslararası Medya ve İletişim Araştırmaları Hakemli Dergisi

Uluslararası Medya ve İletişim Araştırmaları Hakemli Dergisi

Psikanalitik Kuram ve Yaratıcılık

Yazarlar: Yeliz YAPICIOĞLU AYAZ, Gülce KIVANÇÇI, Alisher SAFAROV

Cilt 2 , Sayı 2 , 2019 , Sayfalar 75 - 92

Konular:İletişim

DOI:10.33464/dorduncukuvvet.547912

Anahtar Kelimeler:Psikanaliz,Psikanalitik Kuram,Reklam,Yaratıcılık

Özet: Yaratıcılık benzer olmayanı, yeniyi ve keşfedilen düşünceyi şekillendirerek göstermektedir. Birey keşfederek yaratıcı düşünceyi tasarlar. Reklamcılıkta ise yaratıcılık olmazsa olmazdır.Diğer bir ifade ile yaratıcı düşünceye dayalı olmayan reklamcılık düşünülemez. Yaratıcı düşünce,  fikirlerin bütünleşmesinden meydana gelir. Ancak bu fikirler üretilirken, birey bir fikrin üzerinden birden fazla düşünceyi ortaya koyarak çıkarımlara varır.Reklamda yaratıcılığın basit, anlaşılır şekilde olması çok önemlidir.  Yaratıcı strateji ile alışılmamış yeni olan sunulmalıdır çünkü bireyler birçok reklam mesajına maruz kalmaktadırlar. Alınan reklam mesajlarının bireylerin akıllarında yer ediciliğini sağlayan unsur, sunulan ürünle yaratıcılığın ne derece birleştirilmiş olduğudur. Çünkü ürünün alınmasında, olumlu tutum ve satın alma niyetinin oluşmasında reklamda mesajın içeriğindeki yaratıcılığın ifadesi önemli bir yere sahiptir. Yaratıcılığın hayal gücünün kullanılması, hayal gücü ise zihinsel süreçlerin sonucunda ortaya çıkmaktadır. Bu noktada psikanaliz ve yaratıcılık arasında karşılıklı süregelen bir iletişimin varlığından söz edilebilir.  Yaratıcılık ve psikanalizm arasındaki ilişkide reklamın mesajlarının ve içeriğinin oluşturulmasında tüketiciler önemli bir role sahiptirler çünkü tüketici davranışları reklamın içeriğini biçimlendirmede etkindir. Tüketici davranışları bireylerin demografik, sosyografik özelliklerinin yanı sıra psikografik karakteristiklerini de içerisine almaktadır. Bu kapsamda, psikografik özellikler tüketicilerin düşünce, tutum ve hareketlerini ele almaktadır. Bu doğrultuda ise psikanalizmde ortaya konulan kuramlar tüketicilerin psikografik yapılarını değerlendirmede ışık tutmaktadırlar.Psikanalizm ile reklamda yaratıcılık konusunun doğrudan bağlantısının ele alındığı çalışmada alanyazında konu ile ilgili bilgilere yer verilirken, televizyonda yer alan marka reklamlarının analizleri psikanalizmde kuramcıların ortaya koyduğu kavramlar kapsamında değerlendirilmiştir. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Psikanalitik Kuram ve Yaratıcılık}, volume={2}, number={75–92}, publisher={Dördüncü Kuvvet Uluslararası Hakemli Dergi}, author={Yeliz YAPICIOĞLU AYAZ,Gülce KIVANÇÇI,Alisher SAFAROV}, year={2019} }
APA
KOPYALA
Yeliz YAPICIOĞLU AYAZ,Gülce KIVANÇÇI,Alisher SAFAROV. (2019). Psikanalitik Kuram ve Yaratıcılık (Vol. 2). Vol. 2. Dördüncü Kuvvet Uluslararası Hakemli Dergi.
MLA
KOPYALA
Yeliz YAPICIOĞLU AYAZ,Gülce KIVANÇÇI,Alisher SAFAROV. Psikanalitik Kuram ve Yaratıcılık. no. 75–92, Dördüncü Kuvvet Uluslararası Hakemli Dergi, 2019.