Uluslararası Medya ve İletişim Araştırmaları Hakemli Dergisi
Yazarlar: Bahadır Burak SOLAK
Konular:İletişim
DOI:10.33464/dorduncukuvvet.692428
Anahtar Kelimeler:Dijital Dönüşüm,Marka İletişimi,Sosyal Medya,Twitter
Özet: Bilgi ve iletişim teknolojindeki gelişmelerle birlikte internet kullanımının giderek yaygınlaşması her alanda dijitalleşme sürecini hızlandırmıştır. Bu bağlamda bireyler, dijitalleşme sürecine yüksek oranda uyum sağlayarak farklı gerekçe ve ihtiyaçlarla daha fazla zamanını dijital mecralarda harcamaya başlamıştır. Bu durumun farkında olan markalar ise dijital bir dönüşüm geçirerek bu sürece entegre olamaya çabalamaktadır. Markalarınönemli varlık sebepleri olan mevcut ve potansiyel hedef kitlelerinin dijital mecralarda daha çok vakit geçirmeye başlaması şüphesiz markalar adına dijital dönüşümünönemli nedenidir. Bahsedilen dijital mecralar içinde bireylerinaktif olduğu kanal ise sosyal medyadır. Bugün birçok bireyin sosyal medya hesabı olduğu gibi markaların da sosyal medya hesapları mevcuttur. Hedef kitleleriyle dijital çağa uygun olarak iletişim kurmaya çalışan markaların sosyal medya hesaplarında üretilen içerikler marka iletişimi için oldukça büyük öneme sahiptir. Burada önemli olan nokta tüketicilere istenilen mesajın iletilebilmesi için dijital mecraya uygun ve hedef kitleyle etkileşimi artıracak içerik üretebilmektir. Bu kapsamda, uluslararası marka değerlendirme kuruluşu olan Brand Finance’ın 2019 raporuna göre belirlenen Türkiye’nindeğerli markalarının Twitter hesaplarındaki paylaşımlar analiz edilerekçok hangi konulara değindiklerini, nasıl bir üslup benimsedikleri ve ne türde içerikler paylaştıkları ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Bu bağlamda araştırma sınırlılıkları göz önüne alınarak belirlenen tarih aralığındadeğerli ilk beş marka tarafından Twitter’da yapılan paylaşımlar (yazılı/görsel) içerik analizi metodu kullanılarak incelenmiştir. Elde edilen bulgulara bakıldığında ilk beş markanın Twitter kullanım biçimleri ve içerikleri arasında önemli farklılıkların olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca genel anlamda markaların Twitter’ı yeterince etkin kullanamadığı özellikle içerik üretimi ve paylaşımı konusunda eksikliklerin olduğu görülmüştür.