Uluslararası Medya ve İletişim Araştırmaları Hakemli Dergisi
Yazarlar: Dilan CIFTCI
Konular:İletişim
DOI:10.33464/dorduncukuvvet.728824
Anahtar Kelimeler:Politik tüketim,Etkileşim pazarlaması,Politik tüketici,Boykot,Seçici alışveriş,Elm modeli
Özet: Bugün, küreselleşme ve bireyselleşmenin getirdiği değişikliklerle pazar, geleneksel işlevlerinin ötesine geçerek bireylerin ve tüketici gruplarının tüketim yoluyla kendilerini ifade ettikleri bir yer haline gelmiştir. Böylece, tüketiciler sadece kendileri için değil, dünya dışında var olan her şey için de etik uygulamalara müdahale edebilir olmaya başlayarak önemli aktörler konumuna geçmiştir. Hızla gelişen teknolojinin katkısıyla tüketiciler pazarı daha önce mümkün olmayan bir düzeyde etkileyebilme potansiyeline sahip hale gelmiştir. Tüm bu gelişmeler sonucunda ortaya çıkan siyasal tüketim kavramı, gelişmiş pazarlama, iletişim ve iş disiplinlerince büyük ilgi duymaktadır. Bununla birlikte politik tüketim ve etkileşimli pazarlama kavramları için bu çalışmada politik tüketici ile seçici alışveriş kavramları bir arada ele alınarak boykot kavramı üzerinden açıklamalara yer verilmiştir. Bunun sonucunda boykot ve seçici alışveriş kavramı farklı örnekler ışığında derinlemesine ortaya konmuştur. Çalışmanın sonunda politik tüketici kavramının ELM-Modeli çerçevesinde boykot ve seçici alışveriş kavramları ile uygulanabilirliği tartışılmıştır. İkna ve etkileşim konularında çok önemli bulgular elde edilmesine olanak sağlayan ELM-Modelinin politik tüketici davranışları üzerinde boykot ve seçici alışveriş tartışmasında merkezi rota ve periferi rotanın eş zamanlı olarak ilerleyeceğini söylemek doğru olacaktır.