Acta Infologica

Acta Infologica

Examining the Social Anxiety of University Students in Synchronous Online Learning Environments

Yazarlar: Ekrem BAHÇEKAPILI

Cilt 5 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 12 - 13

Konular:Bilgisayar Bilimleri, Bilgi Sistemleri

Anahtar Kelimeler:Sosyal Kaygı,Eşzamanlı Çevrimiçi Öğrenme Ortamları,Dijital Okuryazarlık,Etkileşim

Özet: Bu çalışmada üniversite öğrencilerinin çevrimiçi canlı derslerdeki sosyal kaygılarının dijital okur-yazarlık düzeyleri, cinsiyetleri, önceki uzaktan eğitim deneyimleri ve canlı derslerde öğretmenle etkileşime geçme şekilleri açısından incelenmesi amaçlanmaktadır. Nedensel karşılaştırmalı ve ilişkisel araştırma deseninde gerçekleştirilen çalışmanın katılımcılarını 167 Üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Veriler online anket şeklinde elde edilmiştir. Çalışmada genel bilgi formu, e-öğrenme ortamlarında sosyal kaygı ölçeğinin öğrenci-öğretmen etkileşimi alt ölçeği ve dijital okur yazarlık ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizi korelasyon analizi ve bağımsız t-testi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçları öğrencilerin senkron öğrenme ortamlarındaki sosyal kaygılarının dijital becerileri arttıkça azaldığını, kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre daha kaygılı olduklarını, dersi aktif dinlemeyen ve canlı sohbet yoluyla öğretmenle etkileşime geçmeyen öğrencilerin daha kaygılı olduğu göstermektedir. Ayrıca sosyal kaygı önceki uzaktan eğitim deneyimi ve derslerde mikrofon kullanımına göre farklılaşmadığı bulunmuştur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Examining the Social Anxiety of University Students in Synchronous Online Learning Environments}, volume={5}, number={12–13}, publisher={Acta Infologica}, author={Ekrem BAHÇEKAPILI}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Ekrem BAHÇEKAPILI. (2021). Examining the Social Anxiety of University Students in Synchronous Online Learning Environments (Vol. 5). Vol. 5. Acta Infologica.
MLA
KOPYALA
Ekrem BAHÇEKAPILI. Examining the Social Anxiety of University Students in Synchronous Online Learning Environments. no. 12–13, Acta Infologica, 2021.