Acta Infologica
Yazarlar: Emel ÖZDEMİR AKCAN
Konular:Bilgisayar Bilimleri, Bilgi Sistemleri
Anahtar Kelimeler:Marka imajı,Sosyal Medya,Duygu Analizi,R,Duygu Sözlüğü
Özet: Son yıllarda kullanıcıların yorum ve düşüncelerini belirleyebilmek, markalar hakkındaki düşünce ve duygularını ortaya çıkarabilmek amacı ile duygu analizi, işletmeler açısından en kullanışlı yöntemlerden birisi olarak karşımıza çıkmaktadır. Yöntem bilimsel bakış açısıyla genel sözlüklerin marka imajı alanına ait marka terimlerini yeteri kadar temsil edememesi, Türkçe olarak marka bağlamında duygu sözlüğünün yer almaması ve marka imajını duygu analizi ile ortaya koyan çalışmaların son derece az olması, bu alandaki eksikliği ortaya koymaktadır. Bu kapsamda bu araştırmanın amacı markaların kullanıcıların zihnindeki imaj algısını belirleyebilmek adına duygu analizi için gerekli olan bir Türkçe sözlük oluşturmaktır. Bu amacı gerçekleştirmek için, marka imajı ile ilgili yükseköğretim kurumundaki (YÖK) 113 Türkçe tez taranarak, içerisinde en çok geçen kelimeler R programlama dili kullanılarak, duygu analizi yöntemi ile tespit edilmeye çalışılmıştır. Marka imajı alanına ait veri setinde toplamda elde edilen kelime sayısı 1.738.596 adet olarak gözlemlenmiştir. Bu kelimeler içerisinde marka imajı alanında en sık kullanılanlar ise 31.671 adet kelime olarak elde edilmiştir. En sık kullanılan 31.671 kelimenin içerisinde marka imajı alanında duygu ifade eden 9535 adet kelime ile marka imajı sözlüğünü oluşturulmuştur.