Acta Infologica
Yazarlar: Oğuzhan ÖZDEMİR, Yusuf KALINKARA
Konular:Bilgisayar Bilimleri, Bilgi Sistemleri
DOI:10.26650/acin.762872
Anahtar Kelimeler:Bulanık mantık,Eğitim,İçerik Analizi
Özet: Günümüzde performans belirleme çalışmalarının yanı sıra karar verme süreçlerinde de niceliksel veriler kullanılmaktadır. Nicel verilerin kullanılması, sözel olarak ifade edilebilen bazı durumların matematiksel olarak ifade edilebilmesini engellemektedir. Bulanık mantık bu problemi çözmek için geçerli ve güvenilir bir yol sunmaktadır. Bulanık mantık yaklaşımı, karar alırken kesin olmayan bilgilerin de işin içine katılmasına imkan tanır. Böylelikle klasik mantık ile matematiksel olarak ifade edilemeyen bilgilerin formüle edilmesine imkan tanır. Bu çalışmada bulanık mantık yaklaşımından bahsedilmiş ve bulanık mantığın sunduğu avantajlar, neden olduğu dezavantajlar ortaya konulmuştur. Bulanık mantık günümüzde birçok alanda kullanılmaktadır. Eğitimde de bulanık mantık kullanılmasına dair alan yazında örneklere rastlanmaktadır. Bu örneklere toplu bir bakış atmak, hangi alanlarda bulanık mantığın tercih edildiğine bakmak önemlidir. Yapılan alan yazın taramasında bulanık mantığın eğitim ile ilgili çalışmalarında çoğunlukla performans belirleme, başarı ölçme/karşılaştırma, farklı öğrenme stillerinin etkilerini ölçme, zeki öğrenme ve performans sistemleri tasarlanmasında, alan/meslek seçiminde kullanıldığı görülmüştür. Bulanık mantığın klasik mantığa göre daha başarılı sonuçlar verdiği görülmüştür.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.