Çocuk Edebiyat ve Dil Eğitimi Dergisi

Çocuk Edebiyat ve Dil Eğitimi Dergisi

8. Sınıf Öğrencilerinin Dil Bilgisi Konularını Öğrenme Düzeyleri

Yazarlar: İlhan ERDEM, Niymet BAHŞİ

Cilt 2 , Sayı 1 , 2019 , Sayfalar 25 - 46

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Dil bilgisi,Öğrenci görüşü,Öğrenme düzeyi

Özet: Araştırma, 8.sınıf öğrencilerinin dil bilgisi konularından hangilerinde daha çok zorlandıklarını tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Çalışma, nitel bir araştırmadır. Çalışmada araştırmacı tarafından geliştirilen derecelendirme sistemiyle (çok zorlanırım, biraz zorlanırım, hiç zorlanmam) hazırlanmış anket kullanılmıştır. Ankette öğrencilere ilişkin betimsel verileri toplamaya yönelik 1 soru ve öğrencilerin öğrenmekte zorlandıkları dil bilgisi konularını tespit etmek amacıyla hazırlanan 25 madde yer almaktadır. Bu araştırmanın çalışma evrenini Malatya merkez Atatürk Ortaokulu Ortaokulunda öğrenim gören 8. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada öğrencilere sunulan konular 5 ana başlık etrafında toplanmış olup bu konu başlıkları; fiilimsiler, cümlenin ögeleri, cümle türleri ve anlatım bozukluğudur. Bu başlıklar altında toplam 25 konu yer almaktadır. Bu konu başlıklarından öğrencileriçok zorlayan konu başlıklarının sözcüğün yanlış anlamda kullanılmasından kaynaklanan anlatım bozukluğu, cümlenin yardımcı ögelerini bulma ve sözcüğün yanlış anlamda kullanılmasından kaynaklanan anlatım bozukluğu olduğu tespit edilmiştir. Yapılan araştırmada 8.sınıf öğrencilerinin dil bilgisini öğrenme düzeyleri üzerinde öğrenim görülen yerin anlamlı etkisinin olduğu tespit edilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={8. Sınıf Öğrencilerinin Dil Bilgisi Konularını Öğrenme Düzeyleri}, volume={2}, number={25–46}, publisher={Çocuk Edebiyat ve Dil Eğitimi Dergisi}, author={İlhan ERDEM,Niymet BAHŞİ}, year={2019} }
APA
KOPYALA
İlhan ERDEM,Niymet BAHŞİ. (2019). 8. Sınıf Öğrencilerinin Dil Bilgisi Konularını Öğrenme Düzeyleri (Vol. 2). Vol. 2. Çocuk Edebiyat ve Dil Eğitimi Dergisi.
MLA
KOPYALA
İlhan ERDEM,Niymet BAHŞİ. 8. Sınıf Öğrencilerinin Dil Bilgisi Konularını Öğrenme Düzeyleri. no. 25–46, Çocuk Edebiyat ve Dil Eğitimi Dergisi, 2019.