Spor Eğitim Dergisi

Spor Eğitim Dergisi

Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Bilgi ve İletişim Teknolojileri Kullanım Düzeylerinin Yaratıcı Kişilik Özelliklerine Etkisi

Yazarlar: ["İlknur ŞİMŞEK", "Mehmet Mustafa YORULMAZLAR"]

Cilt - , Sayı Cilt: 6 Sayı: 3 , 2022 , Sayfalar -

Konular:-

DOI:10.55238/seder.1203029

Anahtar Kelimeler:Beden Eğitimi,Bilgi teknolojisi,Yaratıcı Kişilik.,Physical education,İnformation technology,Creative personality.

Özet: Bu çalışmanın amacı, İstanbul Esenyurt ilçesinde görev yapan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin bilgi ve iletişim teknolojileri (BİT) kullanım düzeylerinin yaratıcı kişilikleri üzerine etkisini belirlemek ve çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırmamızın örneklemini İstanbul/Esenyurt ilçesinde 2022/2023 yılı içerisinde Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı devlet ve özel okullarında çalışan 97’si kadın, 103’ü erkek toplamda 200 beden eğitimi öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplamak için araştırmacı tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu”, Günbatar (2014) tarafından oluşturulan “Bilgi ve İletişim Teknolojilerine Tutum Ölçeği” ve Şahin ve Danışman (2017)’ın oluşturduğu “Yaratıcı Kişilik Özellikleri Ölçeği” uygulanmıştır. Verilerin analizinde SPPS 26 Windows paket programı kullanılarak One Way ANOVA testi, Tukey testi, bağımsız gruplar için t-testi uygulanılmış olup anlamlılık değeri p<0,05 olarak belirlenmiştir. Ayrıca, beden eğitimi öğretmenlerinin bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım düzeylerinin yaratıcı kişilikleri üzerine etkisini incelemek amacıyla regresyon analizi yapılmıştır. Sonuç olarak, bilgi ve iletişim teknolojileri (BİT) ölçeğinde cinsiye değişkenine göre erkek beden eğitimi öğretmenlerinin lehine istatistiksel bir farklılık saptanırken, cinsiyet değişkeni ile yaratıcı kişilik özellikleri (YKÖ) ölçeği arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Medeni durum değişkeninde BİT ve YKÖ ölçekleri arasında bekar beden eğitimi öğretmenlerinin lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Araştırmaya katılan beden eğitimi öğretmenlerinin bilgi ve iletişim düzeylerinin yaratıcı kişilik özellikleri üzerinde düşük düzeyde ve pozitif yönde istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Beden eğitimi öğretmenlerinin bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik tutumu arttıkça yaratıcı kişilik özelliklerinin de arttığı tespit edilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA