Spor Eğitim Dergisi
Yazarlar: ["Ufuk ERBİL", "Osman Tolga TOGO"]
Konular:-
DOI:10.55238/seder.1188197
Anahtar Kelimeler:Fair-Play,Ortaöğretim öğrencileri,Spor liseleri
Özet: Bu çalışmanın temel amacı ortaöğretim öğrencilerinin fair playe yönelik tutum ve eğilimlerinin çeşitli değişkenler açısından farklılaşıp farklılaşmadığının belirlenmesidir. Bu amaçla 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Elazığ ilindeki spor lisesi ve diğer ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören 483 öğrencinin görüşlerine ulaşılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu, “Çok Boyutlu Sportmenlik Yönelimi Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçme araçlarından elde edilecek veriler SPSS paket programına aktarılarak analiz edilmiştir. Veri analizinde normallik testi uygulamış ölçme araçlarının normal dağılım gösterdiği tespit edilmiştir. Yapılan normallik analizinde sonucunda parametrik testler olan ANOVA ve Bağımsız örneklem t testi, gruplar arası fark analizinde Post Hoc LSD testi kullanılmıştır. Ortaöğretim öğrencilerinin fair playe yönelik tutumlarının kızların erkeklere, 10. Sınıf öğrencilerinin 12. Sınıf öğrencilerine, spor liselerinin genel liselere, spor yapanların spor yapmayanlara, spor lisansı olanların spor lisansı olmayanlara göre daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır (p<0,05).
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.