Spor Eğitim Dergisi

Spor Eğitim Dergisi

Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Sosyal Medya Reklamlarında Tüketici Algılarının İncelenmesi

Yazarlar: Ali ÇEVİK, Gökalp DEMİR, Gökhan DOKUZOĞLU

Cilt 5 , Sayı 3 , 2021 , Sayfalar 114 - 124

Konular:Spor Bilimleri

Anahtar Kelimeler:Spor Bilimleri Fakültesi,Öğrenci,Sosyal Medya Reklamları,Tüketici Algısı

Özet: Bu araştırma, spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin sosyal medya reklamlarında tüketici algılarının incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın verileri; Google formlar aracılığıyla toplanmıştır. Çalışmaya katılım aşamasında gönüllük esas alınmıştır. Toplamda 208 katılımcıya ulaşılmış ve analiz için 208 anket formu değerlendirilmiştir. Katılımcıların, sosyal medya reklamlarındaki tüketici algılarını ölçmek için Talih Akkaya (2013) tarafından geliştirilen ölçek ile birlikte araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgiler formu uygulanmıştır. Araştırma sonucu elde edilen veriler doğrultusunda SPSS 25,0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Katılımcıların kişisel bilgilere ilişkin tanımlayıcı istatistikler ve frekans dağılımları hesaplanmıştır. Verilerin normal dağılım göstermediği belirlenmiş ve anlamlılığın belirlenebilmesi için parametrik olmayan testlerden ikili gruplar için Mann Whitney U Testi üç veya daha fazla bağımsız gruplar için Kruskal Wallis H testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; öğrencilerin bilgi vericilik, ekonomiye yararlılık, değer yozlaşması alt boyutlarının ve sosyal medya reklamlarında tüketici algısı toplam puanının orta düzeyde olduğu; eğlence ve güvenilirlik alt boyutları puanlarının ise düşük olduğu görülmektedir. Ayrıca cinsiyet, bölüm, sınıf, sosyal ağ sitelerinde günlük vakit geçirme değişkenlerinde istatistiksel olarak anlamlı fark olduğu görülmüştür (p<0.05). Sonuç olarak; spor bilimleri fakültesi öğrencileri, sosyal medya reklamlarının eğlenceli ve güvenilir olmadığı algısına sahiptir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Sosyal Medya Reklamlarında Tüketici Algılarının İncelenmesi}, volume={5}, number={114–124}, publisher={Spor Eğitim Dergisi}, author={Ali ÇEVİK,Gökalp DEMİR,Gökhan DOKUZOĞLU}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Ali ÇEVİK,Gökalp DEMİR,Gökhan DOKUZOĞLU. (2021). Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Sosyal Medya Reklamlarında Tüketici Algılarının İncelenmesi (Vol. 5). Vol. 5. Spor Eğitim Dergisi.
MLA
KOPYALA
Ali ÇEVİK,Gökalp DEMİR,Gökhan DOKUZOĞLU. Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Sosyal Medya Reklamlarında Tüketici Algılarının İncelenmesi. no. 114–124, Spor Eğitim Dergisi, 2021.