Spor Eğitim Dergisi
Yazarlar: Tuğba MUTLU BOZKURT, Korhan KAVURAN, Ramazan ERDOĞAN
Konular:Spor Bilimleri
Anahtar Kelimeler:Football,Educational Game,Physical Fitness,Adolescent
Özet: Gelişim dönemlerinde uygulanan fiziksel aktivite programlarının adölesan bireylerin fiziksel uygunluk ve temel motorik özelliklerini etkilediği bilinmektedir. Bu bilgiler doğrultusunda adölesan dönemde uygulanan yaz dönemi etkinlikleri önem arz etmektedir. Bu araştırmada; 10-12 yaş aralığında yaz dönemi (8 hafta) spor okulu futbol branşına devam eden çocuklar ile eğitsel oyunla futbol oynayan çocukların fiziksel uygunluk profillerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırma grubunu futbol eğitimi ve eğitsel oyun ile eğitim alan 10-12 yaş aralığında 66 (33 Kontrol-33 Deney) gönüllü çocuk oluşturdu. Araştırmada yer alan katılımcıların boy, vücut ağırlığı, dikey sıçrama, esneklik, el kavrama kuvveti ve bacak kuvveti ölçümleri alındı. Verilerin analizinde “Independent Samples T” testi kullanıldı ve anlamlılık p>0,05 olarak kabul edildi. Elde edilen verilere göre; deney ve kontrol gruplarının bacak kuvveti, el kavrama kuvvetleri, dikey sıçrama, esneklik ve otuz metre değerlerinde istatiksel açıdan anlamlı farklılık olduğu belirlenirken (p<0,05), on metre sürat değerinde ise istatiksel açıdan anlamlı farklılık olmadığı tespit edildi (p>0,05). Sonuç olarak, fiziksel uygunlukları karşılaştırılan adölesanların uygulanan eğitim programlarının araştırma grubunun fiziksel uygunluk düzeylerini farklı düzeyde etkilediği görülmüştür.