Spor Eğitim Dergisi

Spor Eğitim Dergisi

Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Serbest Zaman Temel Psikolojik İhtiyaçlarının Mutluluk Düzeylerine Etkisinin İncelenmesi

Yazarlar: Çağatay DERECELİ

Cilt 5 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 82 - 87

Konular:Spor Bilimleri

Anahtar Kelimeler:Serbest Zaman,Temel Psikolojik İhtiyaçlar,Mutluluk

Özet: Bu araştırmada Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin Serbest Zaman Temel Psikolojik İhtiyaçlarının mutluluk düzeylerine etkisi incelenmiştir. Bu araştırmanın evrenini Spor Bilimleri Fakültesi öğrencileri oluştururken, örneklemini 2020-2021 yılı Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi öğrencileri oluşturmuştur. Bu çalışmada katılımcılara Google Formlar aracılığıyla ulaştırılmış ve katılımda gönüllülük esas alınmıştır. Toplamda 341 kişiye ulaşılmış ve Analiz için 341 anket formu değerlendirmeye alınmıştır. Araştırmada ilgili verilerin toplanması için kullanılan anket üç bölümden oluşmuştur. Birinci bölümde araştırmacı tarafından oluşturulan kişisel bilgiler formu, ikinci bölümde Vlachopoulos ve Mchailidou (2006) tarafından geliştirilen Türkçeye uyarlaması Güvenç (2019) tarafından yapılan Serbest Serbest Zaman Temel Psikolojik İhtiyaçlar Ölçeği ve üçüncü bölümde Hills ve Argyle (2002)tarafından geliştirilen ve Doğan ve Akıncı Çötok (2010) tarafından Türkçeye uyarlanan “Oxford Mutluluk Ölçeği Kısa Formu OMÖ-K” oluşturmuştur. Elde edilen veriler SPSS 25.0 paket programı kullanılarak istatistiksel analiz yapılmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistik, korelasyon analizi ve doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular istatistiksel olarak p<0,05 düzeyinde anlamlılık düzeyi ile test edilmiştir. İnceleme sonucu yapılan korelasyon analizinde Serbest Zamanda Temel Psikolojik İhtiyaçlar ölçeğinin tüm alt boyutları yaşam kalitesi arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık olduğu görülmektedir (p<0.05). Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin serbest zaman serbest zaman temel psikolojik ihtiyaçlarının mutluluk düzeylerine etkisinin belirlenmesi amacıyla yapılan regresyon analiz sonucu bağımsız değişkenlere ait beta katsayı değerine, t değerine ve anlamlılık seviyesine bakıldığında; özerklik (t=.-2,661 p<0.05), yeterlilik (t=-2,496 p<0.05), ilişki (t=-2,862 p<0.05) ve Serbest Zamanda Temel Psikolojik İhtiyaçların (t=-3,547 p<0.05) mutluluk üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir etkisinin olduğu görülmektedir. Mutluluk üzerindeki değişimin %15.7’sinin açıklandığı görülmektedir (Düzenlenmiş R^2=0.157). Özerklik değişkenindeki 1 birimlik artış yaşam kalitesi üzerinde ki -,639’ luk azalışa (β=-.639); Yeterlilik değişkenindeki 1 birimlik artış yaşam kalitesi üzerinde -0.510’luk azalışa (β=-.510); İlişkili olma değişkenindeki 1 birimlik artış yaşam kalitesi üzerinde -.672’lik (β=-,672) azalışa ve Serbest Zamanda Temel Psikolojik İhtiyaçlar değişkenindeki 1 birimlik artış yaşam kalitesi üzerinde 2,197’lik artışa (β=2,197) artışa neden olduğu görülmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Serbest Zaman Temel Psikolojik İhtiyaçlarının Mutluluk Düzeylerine Etkisinin İncelenmesi}, volume={5}, number={82–87}, publisher={Spor Eğitim Dergisi}, author={Çağatay DERECELİ}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Çağatay DERECELİ. (2021). Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Serbest Zaman Temel Psikolojik İhtiyaçlarının Mutluluk Düzeylerine Etkisinin İncelenmesi (Vol. 5). Vol. 5. Spor Eğitim Dergisi.
MLA
KOPYALA
Çağatay DERECELİ. Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Serbest Zaman Temel Psikolojik İhtiyaçlarının Mutluluk Düzeylerine Etkisinin İncelenmesi. no. 82–87, Spor Eğitim Dergisi, 2021.