Spor Eğitim Dergisi

Spor Eğitim Dergisi

Ortaöğretim Çağındaki Çocukların (10-14 Yaş) Ailenin Spor Ürünü Satın Alma Kararındaki Rolü

Yazarlar: Özlem KARAMAN, Suzan DAL, Selçuk Bora ÇAVUŞOĞLU

Cilt 4 , Sayı 3 , 2020 , Sayfalar 64 - 71

Konular:Spor Bilimleri

Anahtar Kelimeler:Satın Alma Kararı,Çocuk,Tüketim,Spor Pazarlaması

Özet: Yaşanan toplumsal değişimler geleneksel aile yapısını değiştirirken ailenin satın alma kararlarını belirleyen unsurları da farklılaştırmıştır. Günümüzde, çocuklar geçmişten farklı olarak satın alma karar sürecinde daha etkin bir rol oynamaktadır. Bu sebeple; çocukların ailenin satın alma kararını etkileme/satın aldırma güçleri pazarlamacılar açısından stratejik bir öneme sahiptir (Gülerarslan 2011). Çalışmamız ebeveynlerin bakış açısından, çocuğun satın alma karar sürecindeki etkisini belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada Kerem (2013)’ün çalışmasında yer alan soru formu kullanılmıştır. Araştırma kapsamında İstanbul Bakırköy’de yaşayan 10-14 yaş aralığında toplam 167 öğrencinin anne veya babasına ulaşılmıştır. Katılımcılara sunulan soru formu 4 bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde katılımcıların demografik bilgileri, ikinci bölümde çocukların, ailenin genel tüketim alışkanlıkları içinde rolü sorgulanmıştır. Üçüncü bölümde çocuğun satın alma kararında etkilendiği faktörler ve son bölümde ise spor ürünü satın alma aşamasında aile içinde rolü tespit edilmeye çalışılmıştır. SPSS 20 paket programı ile veriler değerlendirirken, araştırma grubunun demografik özelliklerinin belirlenmesinde frekans ve yüzde, ölçekten elde edilen puanların belirlenmesinde ise ortalama ve standart sapma değerleri kullanılmıştır. Sonuç olarak; çocukların spor giyim ürünü alırken tv reklamları ve arkadaş çevresinden diğer faktörlere göre daha fazla etkilendiği izlenmiştir. Spor alet, ekipman ve spor ayakkabı alırken ise tv reklamları ve programları ile, internetten ve arkadaş çevresinden etkilenme oranında benzerlik olduğu gözlemlenmiştir. Çocuğa ailenin satın alma kararına katılma hakkı verildiği, ailenin satın alma kararında çocuğun ihtiyaçlarına öncelik tanındığı, çocuğun ailenin satın alma kararına uyum gösterdiği ve tüketim becerilerinin geliştiği belirlenmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Ortaöğretim Çağındaki Çocukların (10-14 Yaş) Ailenin Spor Ürünü Satın Alma Kararındaki Rolü}, volume={4}, number={64–71}, publisher={Spor Eğitim Dergisi}, author={Özlem KARAMAN,Suzan DAL,Selçuk Bora ÇAVUŞOĞLU}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Özlem KARAMAN,Suzan DAL,Selçuk Bora ÇAVUŞOĞLU. (2020). Ortaöğretim Çağındaki Çocukların (10-14 Yaş) Ailenin Spor Ürünü Satın Alma Kararındaki Rolü (Vol. 4). Vol. 4. Spor Eğitim Dergisi.
MLA
KOPYALA
Özlem KARAMAN,Suzan DAL,Selçuk Bora ÇAVUŞOĞLU. Ortaöğretim Çağındaki Çocukların (10-14 Yaş) Ailenin Spor Ürünü Satın Alma Kararındaki Rolü. no. 64–71, Spor Eğitim Dergisi, 2020.