Spor Eğitim Dergisi
Yazarlar: Orçun OCAKOĞLU
Konular:Spor Bilimleri
Anahtar Kelimeler:Taklit Spor Ürünü,Satın Alma Niyeti,Satın Alma Tutumu
Özet: Bu çalışmanın amacı, bisiklet ve koşu sporuyla ilgilenen bireylerin taklit spor ürünü alma niyetlerini karşılaştırmak; literatürde yer alan ve daha önceki çalışmalarda ortaya çıkan taklit ürüne yönelik tutum, düşük fiyat, etik endişesi, marka bilinci, geçmiş deneyim ve algılanan risk faktörlerinin etkisini açıklamaya çalışmaktır. Araştırmanın örneklemini olasılığa dayalı olmayan kolayda örnekleme yöntemi ile ayrım yapılmaksızın çalışmaya katılmayı kabul eden 201’i koşu, 197’si bisiklet sporuyla ilgilenen (398) bireyler oluşturmuştur. Veri toplama aracı olan “Taklit Spor Ürünü Satın Alma Niyeti Ölçeği“ (TSÜSANÖ) araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Verilerin analizi ve araştırma hipotezlerinin testi için yapısal eşitlik modellemesi ile normal dağılım gösteren sonuçlara parametrik testlerden, bağımsız t testi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda sporcuların taklit spor ürünü satın almaya yönelik niyetleri üzerinde; algılanan risk, geçmiş deneyim, marka bilinci, etik endişesi ve tutumun anlamlı etkisi olduğu görülürken, düşük fiyatın anlamlı etkisinin olmadığı görülmüştür. Bisiklet ve koşu sporcuları arasında da anlamlı farkın marka bilinci ve algılanan risk faktörlerinde bisiklet sporcuları lehine olduğu anlaşılmıştır.