Spor Eğitim Dergisi
Yazarlar: Fatih ŞENDURAN, Nimet Haşıl KORKMAZ, Murat KASAP, Zaim Alparslan ACAR, Uğur YALNIZ, Mehmet KAÇAR
Konular:Spor Bilimleri
Anahtar Kelimeler:Spor,İletişim,Sosyal Medya,Facebook,Twitter
Özet: Amaç: Bu çalışma; Sosyal medyanınönemli araçlarından olan Facebook ve Twitter’ın sporcu, antrenör, taraftar ekseninde, spor iletişimine olan etkilerinin incelenmesidir. Metod: 2010 yılı ve sonrası yurt dışı literatür taranarak incelenmiştir. Literatürün sistematik incelemesi için “prisma” (Moher, Liberati, Tetzlaff, ve Altman, 2009) protokolü kullanılmıştır. Çalışmaya, PubMed ve SPORTDiscus veri tabanlarından elde edilen 36 araştırma dahil edilmiştir. Bulgular ve Sonuçlar: 36 araştırmanın dahil edildiği çalışmaların bulgularına göre Facebook ve Twitter’ın spor medyasında kullanımının; yeni bir taraftar grubunun ve taraftar tanımının oluşmasına, taraftarların takip ettikleri başarılı sporcuları daha yakınlarında hissetmelerine, bireyleri spora teşvik etme yönününde ve sporun pazarlanması için etkili bir araç olarak kullanılmasına, başarılı sporcuların markalaşma sürecine katkı sağladığı görülürken, diğer taraftan, sporcuların müsabaka döneminde sosyal kaygı, spor/performans kaygısında artışa, sporcu-yönetici arasında rollerin değişmesine, spor medyasının yapısının değişmesine neden olduğu gözlemlenmektedir.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.