Spor Eğitim Dergisi

Spor Eğitim Dergisi

Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanımı ve Beğenilme Arzusunun İncelenmesi

Yazarlar: Reşat SADIK, Nurgül TEZCAN KARDAŞ

Cilt 2 , Sayı Özel 1 , 2018 , Sayfalar 39 - 46

Konular:Spor Bilimleri

Anahtar Kelimeler:İnternet,Sosyal Medya,Sosyal Ağlar,Beğenilme

Özet: Sosyal Medya Ağlarının yaşamımıza girmesiyle birlikte beğenilme arzusu da çeşitlilik göstermiştir. Bu çeşitlilik özellikle gençler arasında araştırmaya değer konular arasında bulunmaktadır. Yapılan çalışmada amaç, Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin beğenilme arzusunu ve sosyal medya ağlarını kullanma düzeyini çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Bu amaç doğrultusunda Spor Bilimleri Fakültesinde eğitim görmekte olan 301 gence, araştırmacılar tarafından geliştirilen “kişisel bilgiler formu”, Kaşıkara ve Doğan (2017) tarafından geliştirilen “Beğenilme Arzusu” ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS programına aktarılmıştır. Verilerin parametrik istatistiklere uygun olmaması nedeniyle, çalışmada nanparametrik testlerden yararlanılmıştır. Çalışmada, Mann Whitney U ve Kruskal Wallis testleri kullanılmıştır.  Yapılan analizlerin sonrasında, değişkenler açısından farka rastlanmazken, öğrencilerinçok kullandığı sosyal medya ağının facebook olduğu ve ayrıca instagramı sıklıkla kullananlarda beğenilme arzusunun daha yüksek olduğu görülmüştür.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanımı ve Beğenilme Arzusunun İncelenmesi}, volume={2}, number={39–46}, publisher={Spor Eğitim Dergisi}, author={Reşat SADIK,Nurgül TEZCAN KARDAŞ}, year={2018} }
APA
KOPYALA
Reşat SADIK,Nurgül TEZCAN KARDAŞ. (2018). Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanımı ve Beğenilme Arzusunun İncelenmesi (Vol. 2). Vol. 2. Spor Eğitim Dergisi.
MLA
KOPYALA
Reşat SADIK,Nurgül TEZCAN KARDAŞ. Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanımı ve Beğenilme Arzusunun İncelenmesi. no. 39–46, Spor Eğitim Dergisi, 2018.