Spor Eğitim Dergisi
Yazarlar: Çağdaş CAZ, Hüseyin Can İKİZLER
Konular:-
Anahtar Kelimeler:BedEğitimi,Öğrenci,Sportmenlik
Özet: Çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersi Sportmenlik Davranış düzeylerini belirlemek ve sosyodemografik özelliklerle ilişkisi incelemektir. Bu amaç doğrulturunda çalışmaya, 150 (29 erkek, 121 kadın) öğrenci katılım göstermiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Beden Eğitimi Dersi Sportmenlik Davranışı Ölçeği” ile “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Verilerin analizinde nonparametrik istatistiksel yöntemlerden Mann-Whitney U testi ve Kruskal Wallis testi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre toplanan verilerin normal dağılım göstermediği belirlenmiştir. Sonuç olarak, öğrencilerin sportmenlik düzeylerinin yüksek olduğu tespit edilmiştir. Kadın ve erkek öğrenciler arasında anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Ancak, sportmenlik ve fair-play konusunda bilgi sahibi olmanın sportmenlik davranışında farklılık yaratmadığı ortaya çıkmıştır.