Spor Eğitim Dergisi
Yazarlar: Abdullah Bora ÖZKARA
Konular:Spor Bilimleri
Anahtar Kelimeler:Bedensel algı,Öğretmadayı,Fiziksel aktivite,Spora katılım
Özet: Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının bedensel memnuniyet düzeylerinin cinsiyet, boy, kilo ve lisanslı olarak spora katılım değişkenleri açısından incelenmesidir. Araştırmanın örneklem grubu 2017-2018 eğitim öğretim döneminde Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 326 (Kadın=143, Erkek=183) son sıfın öğretmen adaylarından oluşmaktadır. Betimsel türde ve nicel nicel yaklaşım çercevesinde gerçekleştirilen araştırmada veri toplama aracı olarak Tylka ve Wood-Barcalow (2015) tarafından geliştirilen ve Türkçeye Anlı, Akın, Eker, ve Özçelik (2015) tarafından uyarlanan “Bedeni Beğenme Ölçeği” kullanılmıştır. Bedeni beğenme ölçeği tek boyut ve 10 maddeden oluşmakta ve yüksek puan almak yüksek düzeyde bedensel memnuniyet anlamı taşımaktadır.Test sonuçlarına göre öğretmen adaylarının lisanslı olarak spor yapma durumları ve boy uzunlukları değişkenleri ile bedeni beğenme ölçeğinden almış oldukları puanlar arasında anlamlı farklılık bulunmamaktadır. Cinsiyet ve kilo değişkenleri açısından ise anlamlı farklılıklara rastlanılmıştır.