Spor Eğitim Dergisi

Spor Eğitim Dergisi

Spor Yapan ve Spor Yapmayan Ortaokul Öğrencilerinin Sınav Kaygı Durumlarının İncelenmesi

Yazarlar: Hacalet MOLLAOĞULLARI, Sinem ULUÇ

Cilt 3 , Sayı 3 , 2019 , Sayfalar 78 - 87

Konular:Spor Bilimleri

Anahtar Kelimeler:Spor,Kaygı,Sınav

Özet: Bu araştırmanın amacı, spor yapan ve spor yapmayan ortaokul öğrencilerinin cinsiyet, öğrencilerin öğrenim görmekte oldukları sınıf düzeyleri, yaptıkları spor türü, sahip oldukları sportif tecrübe ve haftalık spor yapma sıklıkları açısından sınav kaygı durumlarının incelenmesidir. Araştırmada nicel araştırma modellerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Çanakkale Gelibolu ilçesinde öğrenim görmekte olan 9-13 yaş arasındaki 1945 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise gönüllü olarak ulaşılabilen 417 öğrenciden, haftalık düzenli olarak spor yapan 100 ve haftalık düzenli olarak spor yapmayan 317 öğrenciden rastgele seçilmiş 100 öğrenci olmak üzere toplam 200 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veriler, öğrencilerin sınav kaygılarını belirlemek için Öner (1990) tarafından Türkçeye uyarlanan “Sınav Kaygısı Envanteri” ve öğrencilerin niteliklerinin belirlenmesi amacıyla kullanılan kişisel bilgiler anketi ile toplanmıştır. Çalışmada elde edilen bulguların analizinde SPSS 20 programından yararlanılmıştır.  Sınav kaygı ortalama puanlarının demografik değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını tespit edebilmek için Mann Withney-U testi, ikiden fazla gruplar için ise Kruskall Wallis testleri yapılmıştır. Anlamlılık değeri p<0,05 olarak kabul edilmiştir. Araştırma sonucunda, spor yapan ve yapmayan öğrencilerin sınav kaygısı cinsiyet, öğrencilerin öğrenim görmekte oldukları sınıf düzeyleri, sportif tecrübe, spor yapma sıklığı, öğrencilerin eğitim görmekte olduğu sınıf düzeyi değişkenleri açısından karşılaştırıldığında anlamlı bir sonuç bulunamamıştır (p>0,05). Spor yapan ve spor yapmayan öğrencilerin sınav kaygısı ile çeşitli değişkenler arasında anlamlı bir sonuç olmamasının, anketlerin uygulandığı öğrencilerin akademik başarı durumları, ailelerin ilgisizliği, eğitime verdiği önemin düşük olması ve eğitim düzeyleri olduğu düşünülmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Spor Yapan ve Spor Yapmayan Ortaokul Öğrencilerinin Sınav Kaygı Durumlarının İncelenmesi}, volume={3}, number={78–87}, publisher={Spor Eğitim Dergisi}, author={Hacalet MOLLAOĞULLARI,Sinem ULUÇ}, year={2019} }
APA
KOPYALA
Hacalet MOLLAOĞULLARI,Sinem ULUÇ. (2019). Spor Yapan ve Spor Yapmayan Ortaokul Öğrencilerinin Sınav Kaygı Durumlarının İncelenmesi (Vol. 3). Vol. 3. Spor Eğitim Dergisi.
MLA
KOPYALA
Hacalet MOLLAOĞULLARI,Sinem ULUÇ. Spor Yapan ve Spor Yapmayan Ortaokul Öğrencilerinin Sınav Kaygı Durumlarının İncelenmesi. no. 78–87, Spor Eğitim Dergisi, 2019.