Spor Eğitim Dergisi

Spor Eğitim Dergisi

Farklı Fakültelerdeki Öğrencilerin İletişim Becerilerinin Karşılaştırılması

Yazarlar: Pelin AKYOL

Cilt 3 , Sayı 3 , 2019 , Sayfalar 71 - 77

Konular:Spor Bilimleri

Anahtar Kelimeler:Iletişim becerisi,Spor,Öğrenci

Özet: Bu çalışmanın amacı farklı fakültelerdeki öğrencilerin iletişim becerilerinin karşılaştırılmasıdır. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Mühendislik Fakültesinde öğrenim gören 98, Spor Fakültesi 102, Eğitim Fakültesi 110 ve İlahiyat Fakültesi 90 olmak üzere toplam 400 öğrenci katılmıştır. Katılımcıların 214’ü erkek 186’sı kadındır. Öğrenciler doldurduğu İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği ile değerlendirilmiştir. İstatistiksel işlemlerde t-testi, tek yönlü varyans analizi ve LSD testleri kullanılmıştır. İletişim Becerisi Değerlendirme Ölçeğinden elde edilen puanlar erkeklerde 86,31 ve kadınlarda 8,39’dir.  Cinsiyete göre iletişim beceri puanlarında farklılık anlamlı bulunmuştur (p<0,05).  Yaş kategorisine göre iletişim beceri puanları arasındaki farklılık önemli bulunmamıştır (p>0,05). Fakültelere göre iletişim beceri puanlarının karşılaştırılmasında anlamlı farklılık vardır (p<0,001).  Bu farklılık Mühendislik Fakültesi ve Spor Fakültesi öğrencilerinin eğitim ve İlahiyat Fakültesi öğrencilerine göre daha düşük puan almasından kaynaklanmaktadır. Sonuç olarak farklı fakültelerdeki öğrencilerin iletişim becerilerinin birbirlerinden anlamlı derecede farklı olduğu ve cinsiyete göre değiştiği tespit edilmiştir. Bunun nedeninin eğitim alanının sayısal ve sözel olması yönündeki farklılıktan kaynaklandığı düşünülmektedir. Fakültelerde iletişim becerileri geliştirmeye yönelik dersler, ders içi çalışmalar veya ders dışı etkinlikler oluşturulursa ya da bu yöndeki çalışmalar daha etkili hale getirilirse öğrencilerin iletişim becerileri üzerinde olumlu etkiler ortaya çıkabilir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Farklı Fakültelerdeki Öğrencilerin İletişim Becerilerinin Karşılaştırılması}, volume={3}, number={71–77}, publisher={Spor Eğitim Dergisi}, author={Pelin AKYOL}, year={2019} }
APA
KOPYALA
Pelin AKYOL. (2019). Farklı Fakültelerdeki Öğrencilerin İletişim Becerilerinin Karşılaştırılması (Vol. 3). Vol. 3. Spor Eğitim Dergisi.
MLA
KOPYALA
Pelin AKYOL. Farklı Fakültelerdeki Öğrencilerin İletişim Becerilerinin Karşılaştırılması. no. 71–77, Spor Eğitim Dergisi, 2019.