Spor Eğitim Dergisi
Yazarlar: Nedim Serhat YILDIRIM, Ömer SİVRİKAYA
Konular:Spor Bilimleri
Anahtar Kelimeler:Ögrenme Stilleri,Kolb ÖgrenmeStilleri
Özet: Bu araştırma, Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören, Beden Eğitimi ve Spor Bölümü Öğrencilerinin Kolb Öğrenme stilleri kullanılarak kendilerine özgü öğrenme stillerini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada katılımcıların öğreneme stillerine göre başarıları incelenmiştir. Yapılan bu çalışmaya 2014-2015 öğretim yılında öğrenim gören 80 öğrenci dahil etmiştir. Veri toplama aracı olarak Askar ve Akkoyunlu (1993) tarafından Türkçeye çevrilmiş olan Kolb Öğrenme Stili envanteri (OSE) kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistik ve Ki-Kare Bağımsızlık Testi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, beden Eğitimi öğretmen adaylarının daha çok değiştiren ve ayrıştıran öğrenme stilini tercih ettiği saptanmıştır.