Spor Eğitim Dergisi

Spor Eğitim Dergisi

Spor Yapan ve Yapmayan Üniversite Öğrencilerinin Sosyalleşme Düzeylerinin İncelenmesi

Yazarlar: Bayram KAYA, Semiyha TUNCEL

Cilt 3 , Sayı 3 , 2019 , Sayfalar 20 - 31

Konular:Spor Bilimleri

Anahtar Kelimeler:Sosyalleşme,Öğrenci,Spor

Özet: Çalışmanın amacı spor yapan ve yapmayan üniversite öğrencilerinin sosyalleşme düzeylerini belirlemektir. Tarama modelinde bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubu 2017-2018 öğretim yılı bahar döneminde Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi ile  BESYO’da öğrenim gören 330 (n=155 kadın, n=175 erkek) gönüllü öğrencilerden oluşmaktadır. Öğrencilerin sosyalleşme düzeylerinin belirlenmesinde Şahan (2007) tarafından geliştirilen Sosyalleşme Ölçeği (“SÖ” Cronbach Alpha 0.79) izin alınarak kullanılmıştır.  Bu araştırmada alfa değeri ise 0.88 olarak bulunmuştur. Sosyalleşme Ölçeği öğrencilerin demografik bilgilerine ilişkin birinci bölüm ve sosyalleşme düzeylerine ilişkin beşli likert tipi derecelendirilmiştir. Yapılan ölçümler sonucunda parametrik testlerin yapılmasına karar verilmiştir. Bu çalışma sonucunda Ahi Evran Üniversitesi BESYO bölümü öğrencileriyle eğitim fakültesi öğrencileri arasında spor yapma sıklığı ve spor yapma durumu eğitim fakültesi öğrencileri lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark göstermekte iken, okuduğu bölüme göre sosyalleşme düzeyi arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunamamıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Spor Yapan ve Yapmayan Üniversite Öğrencilerinin Sosyalleşme Düzeylerinin İncelenmesi}, volume={3}, number={20–31}, publisher={Spor Eğitim Dergisi}, author={Bayram KAYA,Semiyha TUNCEL}, year={2019} }
APA
KOPYALA
Bayram KAYA,Semiyha TUNCEL. (2019). Spor Yapan ve Yapmayan Üniversite Öğrencilerinin Sosyalleşme Düzeylerinin İncelenmesi (Vol. 3). Vol. 3. Spor Eğitim Dergisi.
MLA
KOPYALA
Bayram KAYA,Semiyha TUNCEL. Spor Yapan ve Yapmayan Üniversite Öğrencilerinin Sosyalleşme Düzeylerinin İncelenmesi. no. 20–31, Spor Eğitim Dergisi, 2019.