Stratejik Yönetim Araştırmaları Dergisi

Stratejik Yönetim Araştırmaları Dergisi

Çok Kanallı Pazarlama: Araçları, Avantajları, Zorlukları ve Stratejileri Üzerine Kavramsal Bir Çerçeve

Yazarlar: Yasemin GEDİK

Cilt 4 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 180 - 206

Konular:İşletme

Anahtar Kelimeler:Çok kanallı pazarlama,CRM,Çok kanallı pazarlama araçları,Çok kanallı pazarlama avantajları,Çok kanallı pazarlama stratejileri

Özet: Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki hızlı gelişmeler hem geleneksel pazarlama faaliyetlerinde hem de müşteri davranışlarında temel değişikliklere neden olan potansiyel pazarlama kanallarının çoğalmasına yol açmıştır. Dijital devrim ve çevrimiçi kanallar, işletmelere birçok yenilikçi fırsat sunmuş ve müşterilerin satın alma yolculuklarının her aşamasında işletmelerle etkileşimde bulunmaları için birden çok kanal arasından seçim yapmasına olanak tanımıştır. Çok kanallı pazarlama, işletmelerin dolaylı veya doğrudan pazarlama kanallarının bir kombinasyonunu kullanarak müşterilere ürün ve hizmet sunmasıdır. İşletmelerin, iletişim halinde kalmaları ve satın alım yapmaları için müşterilere sürekli olarak yeni kanallar sağlaması, yalnızca rekabet avantajı oluşturmanın değil, aynı zamanda üstün müşteri değeri yaratmanın, müşteri memnuniyetini arttırmanın ve sadakatlerini güçlendirmenin de etkili bir yoludur. Çok kanallı pazarlama, hedef kitleyi ve müşteri davranışlarını daha iyi analiz edebilme, yeni pazarlara daha düşük maliyetli erişim ve satışları arttırma gibi işletmelere sunduğu çok sayıda fayda ile popüler bir pazarlama aracı haline gelmiştir. Bu çalışma çok kanallı pazarlama ile ilgili geniş bir kavramsal çerçeve oluşturmaya odaklanmaktadır. Çalışma ayrıca, güncel istatistiklerle birlikte çok kanallı pazarlama stratejileri ve müşteri yönetiminden de bahsederek yöneticilere söz konusu pazarlama kararlarında yardımcı olmayı amaçlamaktadır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Çok Kanallı Pazarlama: Araçları, Avantajları, Zorlukları ve Stratejileri Üzerine Kavramsal Bir Çerçeve}, volume={4}, number={180–206}, publisher={Stratejik Yönetim Araştırmaları Dergisi}, author={Yasemin GEDİK}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Yasemin GEDİK. (2021). Çok Kanallı Pazarlama: Araçları, Avantajları, Zorlukları ve Stratejileri Üzerine Kavramsal Bir Çerçeve (Vol. 4). Vol. 4. Stratejik Yönetim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Yasemin GEDİK. Çok Kanallı Pazarlama: Araçları, Avantajları, Zorlukları ve Stratejileri Üzerine Kavramsal Bir Çerçeve. no. 180–206, Stratejik Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2021.