Stratejik Yönetim Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: Elvan ÖZAYDIN, Elif BOYRAZ
Konular:İşletme
Anahtar Kelimeler:Örgütsel Yenilikçilik,Pazarlama Yenilik Stratejileri,İSO500,Gıda ve İçecek Sektörü,Pazarlama Yöneticileri
Özet: Bu çalışma gıda ve içecek sektöründe güçlü konumları olan örgütlerin, yenilikçilik anlayışlarının ve gerçekleştirdikleri pazarlama yenilik stratejilerinin belirlenmesi amacı taşımaktadır. İstanbul Sanayi Odasının yayınlamış olduğu İSO500 listesinde 2013-2016 döneminde yer alan 124 gıda ve içecek işletmesinden araştırmaya katılım gösteren 67'sinin pazarlama yöneticileri ile yürütülmüş olan çalışmada elde edilen verilerin betimsel istatistikleri SPSS 20 programı ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizi sonucu elde edilen bulgular, bu işletmelerin yenilikçi örgütler olduklarını ve pazarlama yenilik stratejileri gerçekleştirdiklerini göstermektedir.