Stratejik Yönetim Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: Funda KILIÇ
Konular:İşletme
Anahtar Kelimeler:Kurum Kültürü,Jenerik Stratejiler,Farklılaşma Stratejisi
Özet: Araştırmanın amacı jenerik stratejilerden farklılaşma stratejisi ile kurum kültürü arasındaki ilişkiyi ele alarak, bu stratejiyi uygulayan işletmelerin dışarı ile uyum ve kurum içi bütünleşme yönünde nasıl etkilendiklerini ortaya koymaktır. Araştırmada nitel ve nicel araştırma yöntemleri bir arada kullanılmıştır. Araştırma örneklemini; İstanbul içinde üretim faaliyetinde bulunan İSO 500’de yer alan 75 işletme oluşturmaktadır. Nicel araştırma yöntemlerinden anket tekniği ile bu 75 işletme içinde farklılaşma stratejisi uygulayan 32 işletme belirlenmiş, bu 32 işletmenin çalışanları (58) ile derinlemesine mülakatlar yapılmıştır. Araştırma sonucunda farklılaşma stratejisi uygulayan kurumların, dışarı ile adapte olma sürecinde hızlı uyum sağladıklarını, fakat kurum içi bütünleşme sürecinde müşteri ve ürün odaklılığa ilişkin yoğun sahiplenmenin katılımı, tutarlılığı ve misyonu kısmen olumsuz etkilediği saptanmıştır.