Stratejik Yönetim Araştırmaları Dergisi

Stratejik Yönetim Araştırmaları Dergisi

Firma Yaşı ve Büyüklüğü, Yönetici Sosyal Sermayesi ve Firma İtibarı Arasındaki İlişkiler

Yazarlar: Hakan BALTACI, Umut KOÇ

Cilt 4 , Sayı 1 , 2021 , Sayfalar 40 - 57

Konular:İşletme

Anahtar Kelimeler:Firma büyüklüğü,Firma yaşı,Sosyal Sermaye,Yönetici Sosyal Sermayesi,Kurumsal İtibar

Özet: Bu çalışmada firma yaşı ve firma büyüklüğünün kurumsal itibar üzerindeki etkisi ve bu ilişkide yönetici sosyal sermayesinin düzenleyicilik rolü araştırılmaktadır. Bu kapsamda 2018 yılına ait İstanbul Sanayi Odası’nın belirlediği Türkiye’nin en büyük 500 sanayi kuruluşu incelenmiştir. Bu firmalardan 208 firmanın tam verilerine ulaşılmış ve analizler bu ikincil veriler ile yapılmıştır. Veriler regresyon ve düzenleyicilik analizleri yapılarak incelenmiştir. Sonuç olarak firmanın büyüklüğü ile kurumsal itibar arasında olumlu bir ilişki bulgulanmıştır. Diğer taraftan sosyal sermayenin herhangi bir düzenleyicilik etkisi bulunmamıştır. Türkiye’de ailelerin ve yönetim kurullarının yöneticilerden daha etkin olması bu sonucun nedeni olarak yorumlanmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Firma Yaşı ve Büyüklüğü, Yönetici Sosyal Sermayesi ve Firma İtibarı Arasındaki İlişkiler}, volume={4}, number={40–57}, publisher={Stratejik Yönetim Araştırmaları Dergisi}, author={Hakan BALTACI,Umut KOÇ}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Hakan BALTACI,Umut KOÇ. (2021). Firma Yaşı ve Büyüklüğü, Yönetici Sosyal Sermayesi ve Firma İtibarı Arasındaki İlişkiler (Vol. 4). Vol. 4. Stratejik Yönetim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Hakan BALTACI,Umut KOÇ. Firma Yaşı ve Büyüklüğü, Yönetici Sosyal Sermayesi ve Firma İtibarı Arasındaki İlişkiler. no. 40–57, Stratejik Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2021.