Ziraat Mühendisliği

Ziraat Mühendisliği

Kooperatiflerde Pazarlama

Yazarlar: Haşim ÖZÜDOĞRU

Cilt - , Sayı 354 , 2010 , Sayfalar 58 - 64

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Kooperatif,Pazarlama,Pazarlama Fonksiyonları

Özet: Pazarlama, bir ürünün, bir malın, bir hizmetin satışını geliştirmek amacıyla tanıtmayı, paketlemeyi, satış elemanlarının yetişmesini, piyasa ihtiyaçlarını tespit etme ve karşılamayı ihtiva eden etkinliklerin bütünü olarak tanımlamak mümkündür. Kısaca, tüketicinin satın almak istediği ürün veya hizmetin tanıtılması, ulaştırılması ve sunulmasıdır. Kooperatiflerin ürünlerini kendilerinin pazarlamaları halinde bundançok üretici ve tüketici istifade edecektir. Ülkemizde ürünler bir kaç el değiştirerek tüketiciye ulaşmaktadır. Bu durum ürün fiyatlarının yükselmesine sebep olmaktadır. Yükselen fiyatlar tüketicinin talebini azaltacaktır. Kooperatifin devreye girmesiyle üretici ve tüketici arasındaki aracılar ortadan kalkacaktır. Bu durum makul fiyat ve daha çok tüketim demektir. Diğer bir ifadeyle üretici için daha çok gelir, tüketici için makul fiyat ve daha fazla tüketim demektir. Üreticilerin hepsinin ürünlerini işleyip, sınıflandırma ambalajlama, depolama, nakliye gibi imkanlara sahip olmaları, üretim faaliyetlerinin yıl boyunca devam etmesi, pazarlama konusuna yeterli zamanı ayıramamaları kooperatifin önemini ortaya koymaktadır


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2010, title={Kooperatiflerde Pazarlama}, number={58–64}, publisher={Ziraat Mühendisliği}, author={Haşim ÖZÜDOĞRU}, year={2010} }
APA
KOPYALA
Haşim ÖZÜDOĞRU. (2010). Kooperatiflerde Pazarlama. Ziraat Mühendisliği.
MLA
KOPYALA
Haşim ÖZÜDOĞRU. Kooperatiflerde Pazarlama. no. 58–64, Ziraat Mühendisliği, 2010.