Anatolian Current Medical Journal
Yazarlar: Yiğit ŞENOL, Burhanettin ERDEMLİ, Murat DEMİREZEN
Konular:Sağlık Bilimleri ve Hizmetleri
Anahtar Kelimeler:Geleneksel tıp,Tamamlayıcı tıp,Tıp eğitimi
Özet: Amaç: Bu çalışmanın amacı; Afyonkarahisar Sağlık Bilimleri Üniversitesi (AFSÜ) Tıp Fakültesi öğrencilerinin tamamlayıcı ve geleneksel tıp uygulamaları hakkındaki bilgi ve davranışlarının değerlendirilmesidir. Gereç ve Yöntem: Kesitsel tipteki bu araştırma 2019 yılı Mart ayı içinde Afyonkarahisar Sağlık Bilimleri Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinde gerçekleştirilmiştir. Kullanılan ankette demografik bilgilerle ilgili 3 soru, geleneksel ve tamamlayıcı tıp (GETAT) uygulamalarını bilme ve kullanmalarını sorgulayan 24 soru ve tıp fakültesinde GETAT dersi isteme durumlarına yönelik 1 soru olmak üzere toplam 28 soruya yer verilmiştir. Bulgular: AFSÜ Tıp Fakültesi öğrencilerinin GETAT yöntemlerini bilme ve kullanma durumları incelendiğinde,yüksek oranda bilinen GETAT yöntemlerinin, kaplıca (%96,8) ve masaj (%96,8) olduğu,az bilinen yöntemin ise karyopraktik (19,1) olduğu görülmüştür. GETAT kullanımlarına bakıldığında,çok kullanılan yöntemlerin dua (%69,9) ve masaj (58,5) olduğu,az kullanılan yöntem ise ozon terapisi (%2,1) olduğu görülmüştür. Sonuç: Tıp fakültesi öğrencilerinin GETAT yöntemlerini bilme ve kullanma durumları, GETAT ile ilgili dersleri tıp fakültesi müfredatında istemeleri, geleceğin hekimlerinin GETAT konularına karşı farkındalıklarını göstermesi yönünden önemli bir bulgu olduğu değerlendirilmektedir.