Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Ortaokul Öğretmenlerinin Dinleme Eğitiminde Karşılaştığı Sınıf İçi Sorunlar

Yazarlar: Yıldız YENEN AVCI

Cilt 4 , Sayı 1 , 2020 , Sayfalar 48 - 57

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Dinleme becerisi,Öğretmgörüşleri,Sınıf içi sorunlar

Özet: Bu çalışmada ortaokul öğretmenlerinin dinleme eğitiminde karşılaştığı sınıf içi sorunlar ile bu sorunların nedenleri irdelenmiş; ayrıca öğretmenlerin sıklıkla başvurduğu çözüm yolları üzerinde durulmuştur. Araştırmaya 2017-2018 Eğitim-Öğretim Yılı’nda Aydın ili Efeler ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ortaokullarda görev yapan toplam 117 öğretmen katılmıştır. Araştırmaya katılanların 37’si Türkçe, 80’i ise diğer branş öğretmenidir: Sosyal Bilgiler (20), İngilizce (15), Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (16), Matematik (12), Fen Bilimleri (17). Branşlar Merkezi Ortak Sınavı’nda (TEOG) yer verilen dersler paralelinde belirlenmiştir. Araştırma durum çalışması desenindedir; veriler ise içerik analiziyle çözümlenmiştir. Çalışmada üç sorudan –Sınıf içinde dinleme becerisine yönelik olarak sıklıkla karşılaştığınız sorunlar nelerdir, 2. Sizce bu sorunlar neden kaynaklanıyor olabilir?, 3. Bu sorunların çözümüne yönelik hangi uygulamalara başvuruyorsunuz?-oluşan yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Sonuç olarak “öğrencilerin söz hakkı almadan konuşmaları” dinleme eğitimindeyaygın olarak görülen sınıf içi sorun; “öğrencilerin dinleme kültüründen yoksun olmaları” ise bu sorunların başlıca nedeni olarak tespit edilmiştir. Dinleme eğitiminde benzer sorunlarla karşılaşan öğretmenler bunların çözümüne dair yine birbirine benzer yöntem ve tekniklere başvurmaktadırlar. “Sözlü uyarıda bulunarak yapılanın yanlış olduğunu dile getirme ve sınıf içi kuralları hatırlatarak dinlemenin önemini belirtme” öğretmenlerin sınıf içi sorunların çözümüne yönelik olarakçok tercih ettikleri uygulamadır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Ortaokul Öğretmenlerinin Dinleme Eğitiminde Karşılaştığı Sınıf İçi Sorunlar}, volume={4}, number={48–57}, publisher={Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi}, author={Yıldız YENEN AVCI}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Yıldız YENEN AVCI. (2020). Ortaokul Öğretmenlerinin Dinleme Eğitiminde Karşılaştığı Sınıf İçi Sorunlar (Vol. 4). Vol. 4. Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Yıldız YENEN AVCI. Ortaokul Öğretmenlerinin Dinleme Eğitiminde Karşılaştığı Sınıf İçi Sorunlar. no. 48–57, Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2020.