Ida Academia Muhasebe ve Maliye Dergisi

Ida Academia Muhasebe ve Maliye Dergisi

MUHASEBE VE FİNANSMAN ÖĞRETMENLERİNİN FİNANSAL OKURYAZARLIK DÜZEYİNİN TESPİT EDİLMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Yazarlar: Dudu TEKTAŞ, Ayça AKARÇAY

Cilt 4 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 49 - 70

Konular:İşletme

DOI:10.52059/idaacmmd.939852

Anahtar Kelimeler:Finansal okuryazarlık,Finansal yeterlilik,Finansal eğitim,Para

Özet: Günümüzde kişiler hem gündelik hayatta hem de geleceğe yönelik kararlar alırken bilinçli bir şekilde hareket etmek zorundadır. Değişen ve gelişen dünyamızda özellikle finansal ürün ve hizmetlerdeki çeşitliliğin artması nedeniyle kişilerin olası risklere karşı kendilerini koruyabilmeleri ve bu çeşitliliği fırsata dönüştürebilmeleri gerekmektedir. Yapılan araştırmalar neticesinde kişilerin finansal konularda bilinçsiz hareket ettikleri ve bunun sonucunda büyük kayıplar yaşadıkları görülmüştür. Bu yüzden kişilerin sağlıklı kararlar verebilmesi için finansal eğitim alarak finansal okuryazar olabilmeleri gerekmektedir. Araştırma kısmında İstanbul Anadolu yakasında Mesleki ve Teknik Liselerde görev yapan muhasebe ve finansman öğretmenlerinden oluşan 148 öğretmenin finansal okuryazarlık düzeyleri ve finansal okuryazarlık düzeylerini arttırma yolları incelenmiştir. Çalışmada, öğretmenlerin finansal okuryazarlık düzeyleri belirlenirken frekans analizleri, T Testi ve Anova testi uygulanmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={MUHASEBE VE FİNANSMAN ÖĞRETMENLERİNİN FİNANSAL OKURYAZARLIK DÜZEYİNİN TESPİT EDİLMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA}, volume={4}, number={49–70}, publisher={Ida Academia Muhasebe ve Maliye Dergisi}, author={Dudu TEKTAŞ,Ayça AKARÇAY}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Dudu TEKTAŞ,Ayça AKARÇAY. (2021). MUHASEBE VE FİNANSMAN ÖĞRETMENLERİNİN FİNANSAL OKURYAZARLIK DÜZEYİNİN TESPİT EDİLMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA (Vol. 4). Vol. 4. Ida Academia Muhasebe ve Maliye Dergisi.
MLA
KOPYALA
Dudu TEKTAŞ,Ayça AKARÇAY. MUHASEBE VE FİNANSMAN ÖĞRETMENLERİNİN FİNANSAL OKURYAZARLIK DÜZEYİNİN TESPİT EDİLMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. no. 49–70, Ida Academia Muhasebe ve Maliye Dergisi, 2021.