Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi

Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi

Ergenlerin İnternet Kavramına İlişkin Algılarının Değerlendirilmesi: Bir Metafor Analizi Çalışması

Yazarlar: ["Mehmet Enes SAĞAR", "Tuğba ÖZÇELİK"]

Cilt - , Sayı Cilt: 7 Sayı: 2 , 2022 , Sayfalar -

Konular:-

DOI:10.53506/egitim.1145038

Anahtar Kelimeler:Metafor,Ergen,Algı,Internet

Özet: Bu araştırmanın amacı ergenlerin internet kavramına ilişkin algılarının metaforlar aracılılığıyla incelenmesidir. Araştırma, betimsel bir çalışma olup nitel araştırma yöntemi esas alınmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 2021-2022 eğitim-öğretim yılında eğitim gören 200 lise öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar hazırladıkları iki bölümden meydana gelen bir anket formu kullanmıştır. Bu formun ilk bölümünde demografik (cinsiyet, yaş, okul, sınıf vb.) sorular yer almıştır. İkinci bölümde ise, “İnternet ………. gibidir / benzer çünkü ……….” şeklindeki ifadeyi tamamlamaları istenmiştir. Katılımcılardan elde veriler içerik analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırmada ergenlerden internet kavramına ilişkin 107 adet metafora elde edilmiştir. Metaforlar arasında en sık kullanılanların “kitap (%6.9)”, “su (%4.9)”, “sigara (%4.4)”, “öğretmen (%3.9)”, “çikolata (%3.9)” metaforlarının olduğu belirlenmiştir. Ergenlerin metaforları açıklama nedenlerine bağlı olarak, mutluluk kaynağı internet, hayatın vazgeçilmez parçası internet, zarar veren internet, fayda veren internet, zaman tüketen internet olmak üzere 6 kavramsal kategoriye ulaşılmıştır. Kavramsal kategorilerden en çok fayda veren internet, en az ise mutluluk kaynağı internet kategorisinin olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca ergenlerin internete yükledikleri anlamların içeriğine bakıldığında % 64’ünün (n= 128) internete olumlu anlam yüklediği, % 30.5’inin (n= 60) internete olumsuz anlam yüklediği, %6’nın (n=12) ise internete hem olumlu hem olumsuz anlam yüklediği sonucuna varılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA