Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi

Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi

The Relationship between Pre-Service Early Childhood Teachers’ Environmental Education Self-Efficacy Beliefs and Their Attitudes towards Sustainable Environment

Yazarlar: Turan GÜLÇİÇEK

Cilt 6 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 431 - 441

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

DOI:10.53506/egitim.901759

Anahtar Kelimeler:Okul öncesi eğitimi,Okul öncesinde çevre eğitimi,Okul öncesinde sürdürülebilirlik,Okul öncesi öğretmen adayları.

Özet: Bu çalışmanın amacı okul öncesi öğretmen adaylarının çevre eğitimi öz-yeterlik inanışları ve sürdürülebilir çevreye karşı tutumları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın örneklemini Ankara’da devlet üniversitesinde öğrenim görmekte olan 129 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarının sürdürülebilir çevreye karşı tutumlarını ölçmek için Sürdürülebilir Çevre Tutum Ölçeği, çevre eğitimi öz-yeterlik inanışlarını ölçmek için ise Çevre Eğitimi Öz-Yeterlik Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın analizinde grupları karşılaştırmak için bağımsız örneklerim t testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Pearson korelasyon analizi ile çevre eğitimi öz-yeterlik inanışları ve sürdürülebilir çevreye karşı tutumları arasındaki ilişkiye bakılmıştır. Verilerin analizi sonucunda, öğretmen adaylarının çevre eğitimi öz-yeterlik inanışları ve sürdürülebilir çevreye karşı tutumları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki saptanmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={The Relationship between Pre-Service Early Childhood Teachers’ Environmental Education Self-Efficacy Beliefs and Their Attitudes towards Sustainable Environment}, volume={6}, number={431–441}, publisher={Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi}, author={Turan GÜLÇİÇEK}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Turan GÜLÇİÇEK. (2021). The Relationship between Pre-Service Early Childhood Teachers’ Environmental Education Self-Efficacy Beliefs and Their Attitudes towards Sustainable Environment (Vol. 6). Vol. 6. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Turan GÜLÇİÇEK. The Relationship between Pre-Service Early Childhood Teachers’ Environmental Education Self-Efficacy Beliefs and Their Attitudes towards Sustainable Environment. no. 431–441, Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2021.