Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: Turan GÜLÇİÇEK
Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları
DOI:10.53506/egitim.901759
Anahtar Kelimeler:Okul öncesi eğitimi,Okul öncesinde çevre eğitimi,Okul öncesinde sürdürülebilirlik,Okul öncesi öğretmen adayları.
Özet: Bu çalışmanın amacı okul öncesi öğretmen adaylarının çevre eğitimi öz-yeterlik inanışları ve sürdürülebilir çevreye karşı tutumları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın örneklemini Ankara’da devlet üniversitesinde öğrenim görmekte olan 129 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarının sürdürülebilir çevreye karşı tutumlarını ölçmek için Sürdürülebilir Çevre Tutum Ölçeği, çevre eğitimi öz-yeterlik inanışlarını ölçmek için ise Çevre Eğitimi Öz-Yeterlik Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın analizinde grupları karşılaştırmak için bağımsız örneklerim t testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Pearson korelasyon analizi ile çevre eğitimi öz-yeterlik inanışları ve sürdürülebilir çevreye karşı tutumları arasındaki ilişkiye bakılmıştır. Verilerin analizi sonucunda, öğretmen adaylarının çevre eğitimi öz-yeterlik inanışları ve sürdürülebilir çevreye karşı tutumları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki saptanmıştır.