Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi

Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi

Öğrencilerin Türkçe Dersine Yönelik Tutumları ile Sınıf Değerlendirme Atmosferine Yönelik Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Yazarlar: Mehmet KARTAL, Mahmut ÇAVDAR

Cilt 6 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 406 - 413

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

DOI:10.53506/egitim.901612

Anahtar Kelimeler:Türkçe dersine yönelik tutum,Sınıf değerlendirme atmosferi,Ortaokul öğrencileri

Özet: Bu araştırmada öğrencilerin Türkçe dersine yönelik tutumları ile sınıf değerlendirme atmosferine yönelik algıları arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmadaki çalışma grubu, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Diyarbakır’ın merkezinde bulunan iki ayrı ortaokuldan seçilen 89’u kız, 61’i erkek, toplam 150 öğrenciden oluşturulmuştur. Araştırma kapsamında veri toplama aracı olarak Kapar Kuvanç’ın (2008) geliştirdiği Türkçe Dersine Yönelik Tutum Ölçeği ile Çetin ve İlhan’ın (2014) geliştirdiği Sınıf Değerlendirme Atmosferi Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde Pearson Momentler Çarpımı korelasyonu ile regresyon analizine başvurulmuştur. Korelasyon analizi sonucunda, öğrenme odaklı değerlendirme atmosferi ile Türkçe dersine yönelik tutum arasında pozitif yönde ve anlamlı ilişki saptanmıştır. Öte yandan performans odaklı değerlendirme atmosferinin Türkçe dersine yönelik tutum ile negatif yönlü anlamlı ilişki içinde olduğu tespit edilmiştir. Regresyon analizinden sağlanan bulgular, öğrencilerin Türkçe dersine yönelik tutumları ile ilgili toplam varyansın %25’inin sınıf değerlendirme atmosferine yönelik algıları ile açıklanabildiğini göstermiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Öğrencilerin Türkçe Dersine Yönelik Tutumları ile Sınıf Değerlendirme Atmosferine Yönelik Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi}, volume={6}, number={406–413}, publisher={Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi}, author={Mehmet KARTAL,Mahmut ÇAVDAR}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Mehmet KARTAL,Mahmut ÇAVDAR. (2021). Öğrencilerin Türkçe Dersine Yönelik Tutumları ile Sınıf Değerlendirme Atmosferine Yönelik Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Vol. 6). Vol. 6. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Mehmet KARTAL,Mahmut ÇAVDAR. Öğrencilerin Türkçe Dersine Yönelik Tutumları Ile Sınıf Değerlendirme Atmosferine Yönelik Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. no. 406–413, Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2021.