Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi

Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi

Covid-19 ile ilgili Öğretmen Algılarını Belirlemeye Yönelik Bir Olgu Bilim Çalışması

Yazarlar: Çiğdem ŞAHİN ÇAKIR, İlayda CÖMERT

Cilt 6 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 382 - 405

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

DOI:10.53506/egitim.905674

Anahtar Kelimeler:Covid-19,Olgu Bilim,Metafor,Çizim Tekniği,Öğretmen Algısı

Özet: Bu çalışmanın amacı; dünyada acil durum ilan edilmesine sebebiyet veren Covid-19 ile ilgili farklı branşlardan öğretmenlerin algılarını belirlemektir. Bu sebeple mevcut çalışma olgu bilim (fenomenoloji) yöntemi ile yürütülmüştür. Çalışmaya Giresun ilinde devlet okullarında çalışan 8 farklı branştan 35 öğretmen katılmıştır. Öğretmen algılarını belirlemek maksadıyla “Covid-19 …… gibidir. Çünkü ………” şeklinde oluşturulan metafor kalıbı, çizim tekniği ve 6 açık uçlu sorudan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Verilerin analiz sonuçları doğrultusunda öğretmenler tarafından oluşturulan metaforlar, çizilen kavramlar ve açık uçlu sorulara verdikleri cevaplara dair bulgular 4 ana temada toplanmıştır. Öğretmenlerin Covid-19 ile ilgili algılarından elde edilen verilere göre “virüsün özellikleri, insan hayatına etkileri, virüsün geleceğine dair öngörüler, alınacak tedbirler” temalarına ulaşılmıştır. Öğretmenlerin Covid-19 ile ilgili genel olarak olumsuz algıları olmakla birlikte tedbirlere uydukları, salgınla ilgili alınan önlemlerin artırılmasını istedikleri, salgının seyri ile ilgili umutlu oldukları belirlenmiştir. Bilgi kirliliğinin önüne geçilmesi, dijital okuryazarlığın geliştirilmesi, sağlıklı yaşam ve virüsten korunma yolları ile ilgili ek bilgilendirme çalışmaları yapılması önerilerinde bulunulmuştur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Covid-19 ile ilgili Öğretmen Algılarını Belirlemeye Yönelik Bir Olgu Bilim Çalışması}, volume={6}, number={382–405}, publisher={Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi}, author={Çiğdem ŞAHİN ÇAKIR,İlayda CÖMERT}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Çiğdem ŞAHİN ÇAKIR,İlayda CÖMERT. (2021). Covid-19 ile ilgili Öğretmen Algılarını Belirlemeye Yönelik Bir Olgu Bilim Çalışması (Vol. 6). Vol. 6. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Çiğdem ŞAHİN ÇAKIR,İlayda CÖMERT. Covid-19 Ile Ilgili Öğretmen Algılarını Belirlemeye Yönelik Bir Olgu Bilim Çalışması. no. 382–405, Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2021.