Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi

Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi

Örgütsel Şarlatanlık Ölçeği Türkçe Uyarlama Çalışması

Yazarlar: Hüsnü ERGÜN

Cilt 6 , Sayı 1 , 2021 , Sayfalar 93 - 102

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Anahtar Kelimeler:Şarlatanlık,Okul,Ölçek Uyarlama

Özet: Bu çalışmanın amacı, Parnell ve Singer, (2001) tarafından geliştirilen 9 maddelik örgütsel şarlatanlık ölçeğinin Türkçeye uyarlanmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu 2019 yılı Kasım ayında Denizli İlinde görev yapan 105 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada KMO ve Bartlett küresellik testi sonucu verilerin faktör analizi kullanımına uygun olduğunu göstermektedir. Elde edilen verilerin varyansı açıklama oranı % 73,90 olarak bulunmuştur. Cronbach Alpha Katsayısı .89 olarak bulunmuştur. İki yarı arasındaki Pearson Mometler Çarpımı Korelasyon Katsayısı r=.89 (p=.000) olarak bulunmuştur. Tüm maddeler için madde-toplam korelasyonları .26 ile .79 arasında değişmektedir. Maddelerin ayırt ediciliklerinin iyi olduğu söylenebilir. Yapılan analizler sonucunda örgütsel şarlatanlık ölçeğinin Türkçe uyarlamasının, okullar için geçerli ve güvenilir bir ölçek olduğu sonucuna varılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Örgütsel Şarlatanlık Ölçeği Türkçe Uyarlama Çalışması}, volume={6}, number={93–102}, publisher={Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi}, author={Hüsnü ERGÜN}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Hüsnü ERGÜN. (2021). Örgütsel Şarlatanlık Ölçeği Türkçe Uyarlama Çalışması (Vol. 6). Vol. 6. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Hüsnü ERGÜN. Örgütsel Şarlatanlık Ölçeği Türkçe Uyarlama Çalışması. no. 93–102, Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2021.